torsdag 28 oktober 2010

varken eller....


Var jättenervös igår kväll, alla tankar som for omkring i huvudet... har jag lyckats denna veckan? Kommer jag att gå upp i vikt? Tänk om jag får ett kanonuppgång, vilken bonus! osv Istället när jag kommer dit så har det inte hänt någonting! Vågen står exakt på samma siffra som för en vecka sedan. Hur mycket måste man äta för att lyckas med att gå upp i vikt? Jag "proppar" i mig mat, är aldrig hungrig under dagen utan äter bara för att klockan säger åt mig att göra det... Oj, nu är klockan tre - dags för mellanmål... Det som är lite positivt är att jag har faktiskt börjat känna att jag är hungrig på morgonen! Men sedan är jag mätt resten av dagen... Känns lite som att slå huvudet i väggen just nu, men jag ska inte låta det bryta ner mig - jag ska till Lund nästa veckan (ätstörningsklinken) och ska inte tillbaka till Najaden förren vecka 45. Tala om att jag ska ha gått upp mycket i vikt tills den dagen!

Kokade lite extra pasta nu till mig ikväll - Lagade spagetti med kassler/spenatsås. Var proppmätt efter halva portionen, men det är bara att tugga i sig resten. Jag ska inte lämna kvar någon mat på tallriken!

Ikväll blir det digestivekex (med smör på idag) framför Robinson. Jag tackar alla som höll tummarna för mig idag, lova att ni gör det nästa gång också så får jag förhoppningsvis ett positivt resultat då!
Kramar

4 kommentarer:

  1. Nej, vi kom faktiskt precis samtidigt till vår ”mötesplats” otroligt nog.. Men hon kanske också var lite sen ;O Hehe, jaa eller HUR! Jag kollar din VARJE dag ;) Men det är väl inte det värsta beroendet man kan ha som tur är! Kram kram & lycka till nu med allt – läste att vågen stått still, men stirra dig inte blind på det utan fortsätt gör dina stora framsteg som du gör så följer vågen efter så småningom.. Lovar! Kramar

    SvaraRadera
  2. Tack detsamma vännen!
    Oja, du behöver äta hundra gånger mer än du tror, det vet jag av egna erfarenheter! Försök äta sådant som innehåller mycket kalorier om du tycker mängderna är svåra att få ner eller köp näringsdrycker? Om du verkligen VILL gå upp, så finns massa bra alternativ:) Ge inte upp nu vännen och låt det inte gå en vecka till utan viktuppgång. Jag själv tycker Ana blir starkare så fort man stannar upp, men du kanske inte fungerar likadant förstås.

    Hur går behandlingen till som du skall på? Bor du där en vecka dygnet runt eller är det en form av dagvård?

    Ha en bra kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Du kan lyckas om du bara vill, det är det lilla extra som behövs tjejen och en vilja en riktig vilja ill att öka! rädslan har vi alltid men den måste vi bekämpa. ND kan vara att föredra om du känner dig konstant mätt, extra nötter, något som har ett större energiinehåll.
    Du kan, visa det nu!!!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Där ser du att man kan äta enormt mycket utan att gå upp ett gram! Men du kämpar på hur bra som helst gumman, hungern kommer snart. Jag lovar!
    Puss<3

    SvaraRadera