söndag 3 oktober 2010

Så blev man bjuden på lunch :) (samt lite funderingar)

Mina föräldrar är världens bästa föräldrar, de står bakom mig till 100% och stöttar mig i min kamp mot anorexin. Idag satt jag hemma och hade lite småtråkigt, var så effektiv igår att jag hade inte mycket kvar hemma att göra idag. Ett tag tänkte jag sätta mig och läsa en bra bok, men var inte riktigt sugen på det... Då ringer pappa och frågar om han får bjuda mig på lunch, det tackar man inte nej till. Mamma var uppe i mormors lägenhet för att packa och röja, men även hon gjorde oss sällskap. Vi begav oss ut till köpcentret och åt lunch.

Det är ett av de bästa ställena att äta lunch på tycker jag. Dels så finns där flera olika restauranger att välja på, det gör att det finns något för alla att äta. En av restaurangerna brukar ha något som de kallar för GI/Hälsa/nytto-målet. Idag var deras mat så otroligt gott, jag valde denna varianten och de serverade grekiska färsbiffar, guinoasallad med avokado och mango. Var så otroligt gott!!! Har varit en helt okej matdag än så länge, jag kom upp lite tidigare idag så jag har hunnit med både frukost, mellanmål, lunch och mellanmål. Ska snart äta middag och sedan kvällsfika innan jag går och lägger mig.

Har dubbla känslor inför begravningen imorgon, känns inte alls roligt men samtidigt ska det bli skönt att få säga adjö till mormor. Kanske förstår man det lite lättare på begravningen att hon verkligen är död och att jag aldrig kommer att kunna träffa henne, se henne eller prata med henne igen. Har en konstig tom känsla inombords. Jag har gjort en minnesfilm som jag tänkte skulle stå på i bakgrunden på begravningskaffet, den blev riktigt bra och fin (om man får säga det om något man har gjort själv).

Jag har precis som flertalet andra resonerat mycket med mig själv de senaste dagarna, vad är det som gjorde mig sjuk och vad är det som stoppar mig från att bli frisk. Jag värderar mig själv utifrån mina prestationer - jag är bara värd det som jag presterar. Måste ändra på det och arbeta med min självkänsla. Alltså jag är stolt över minnesfilmen jag har gjort!!!

Hoppas att ni har haft en bra söndag
/Tusen kramar

2 kommentarer:

  1. Gud vad mysigt med lunch ute, det är alltid bra att gå ut och äta ibland :)
    Vi behöver bli lite bortskämda, men vi ska fan klara oss ur den här skiten, eller hur gumman!
    Puss<3

    SvaraRadera
  2. Den grekiska lunchen lät verkligen supergod ju! :D

    Svar: Nej, jag säger detsamma och fröken Anka!

    SvaraRadera