måndag 25 oktober 2010

Blev bjuden på mat ännu en dag ;)

Jag satt i lugn och ro, arbetande vid datorn i söndags när mina föräldrar ringde. De var uppe och tömde i mormors lägenhet och skulle iväg och äta lunch och undrade ifall de fick bjuda med mig :). det är inget jag tackar nej till!!! Vi hamnade till sist på BäckaFarm, på söndagar har de buffé. Var så otroligt gott, det serverades rökt lax, kyckling, fläskfile och några varma rätter. Jag har ingen aning om hur mycket jag åt, speciellt svårt blir det då man tar om några gånger och så. Jag försökte tänka att jag skulle äta lika mycket som mamma. Mina egna hungerkänslor är ju inte mycket att lita på då jag är konstant mätt (iallafall känns det som det).

Idag har jag varit på Basal kroppskännedom, var riktigt lärorikt och tänkvärt. Jag ska gå på några fler provbehandlingar och sedan utvärdera det. Men jag ser på det så att allting som kan hjälpa mig att bli frisk är värt att prova.

Nu är det snart dags för kvällsfika, tror att det blir nötter ikväll (börjar att bli trött på nötter nu....)
Kramar

3 kommentarer:

  1. Jättebra jobbat med buffén, jag tar bara en gång. En portion. Det är för att jag ska vara säker på att jag får rätt mängd och det är jobbigt för mig att gå och ta flera gånger.

    Du kan ju alltid ta lite godis istället för nötter, det blir en tuff utmaning för huvudet, och det är ju mycket godare :D Jag käkar godis varje lördag(1-2 hg) och sedan tar jag typ några bilar varje dag under veckan :)
    Puss<3

    SvaraRadera
  2. hej,

    hur mkt nötter "ska" man/äter du äta om man väljer det som kvällsmål?

    SvaraRadera
  3. Förät dig inte på dem så att du ledsnar totalt. Kanske variera med något annat? Smälta choklad och doppa frukt i? Det är himla gott! Eller ta en knäckemacka med avokado på?

    SvaraRadera