torsdag 14 oktober 2010

+0,9 kg


Äntligen har mitt "arbete" gett resultat. Tala om att det kändes skönt när jag ställde mig på vågen idag och jag hade gått upp! Sedan hade min puls blivit bättre också :) Dock var det så att det var inte helt bra, jag har lång väg att gå och måste vara riktigt rädd om mitt hjärta. Men en sak som förvånade mig jättemycket var att när jag tog prover på akuten i fredags så sa läkaren att det såg "bra" ut, men nu när jag satt i samtal med sköterskan så sa hon att proverna visade på att jag hade en förhöjd baskoncentration. Något som man får om man kräks - jag har aldrig kunnat kräkas, fattar verkligen inte det. Kändes nästan som jag blev misstrodd och jag fattar verkligen inte det hela.

Men för att gå tillbaka till det positiva - så skönt att äntligen lyckas med att gå upp i vikt. Nu gäller det att hålla i det till nästa vecka då jag ska dit igen. Vi satte upp nya utmaningar till nästa gång, nu ska jag äta en vit bulle (planerar att göra det på söndagsmorgonen - lyxa till det med ett besök på konditoriet) samt att äta choklad 2 gånger. Detta ska jag minsann klara av, ser redan fram emot det. Chokladbitarna jag tänker äta ska jag nog äta på fredagskvällen och lördagskvällen.

Nya tag nu - gäller att hålla ut och fortsätta proppa i sig mat. Om jag går upp lika mycket nästa vecka ska jag unna mig själv en massagestund tror jag!
Kramar

7 kommentarer:

  1. Gumman, du är så sjukt duktig. Förstår att det måste varit en jätte gó känsla att ha gått upp i vikt. Man blir så glad då ens kämpande har lönat sig.

    Själv vet jag att jag har gått upp, har inte vägt mig, men dricker ju ND + äter lite utöver matschemat och rör mig typ inte alls, så det borde ge resultat. ;)
    Puss<3

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat av dig, att det går uppåt!

    SvaraRadera
  3. Underbart att läsa, är så glad för din skull!

    Ha en underbar helg!
    Kram

    SvaraRadera
  4. ....PS. Kom ihåg att kämpa extra mycket nu Sara! Bara för att du lyckats gå upp en gång får du inte gå ner detta igen. Det är nu man måste vara som starkast och våga FORTSÄTTA! Vet att du nämligen skrev till mig att du alltdi brukar bli så rädd så fort du går upp nåt kilo så du faller tillbaka igen (vilket stämmer om man tittar på din "vikttabell"). Försök ha detta i huvudet så du inte hamnar på ruta noll igen. Livet är alldeles för värdefullt för att slösa bort!

    Hejja Sara! Ha en underbar helg nu!
    KRAM

    SvaraRadera
  5. Duktiga DU! Fortsätt så och jag kan bara hålla med Fia. Det är nu du måste VÅGA FORTSÄTTA. Det är kämpigt som fan, men ge dig inte nu. På det bara=)

    Kram!

    SvaraRadera
  6. JAAA :D Vad glad jag blev nu, fortsätt i samma stil! Men grattis till välförtjänt viktuppgång :) Nu är du verkligen på rätt väg! Kram kram

    SvaraRadera