lördag 9 oktober 2010

Hemsk och lång dag igår

Hade först tänkt att sätta mig och skriva ner allting som for omkring i mitt huvud igår, men jag var helt färdig när jag kom hem och kröp bara upp i soffan och tittade på idol.


Igår var jag på besök på najaden, självklart hade det inte gått bra. Var ju där i onsdags och hade gått ner, igår hade jag gått ner 0,1kg till. Ändå har jag ökat på portionerna ännu mer sedan i onsdags. Nu är det väl så att det ger inte ett så snabbt resultat. Vi diskuterade mycket fram och tillbaka om hur det gått i veckan och hur jag mått, har varit rätt så tungt pga av mormors begravning och så. Vad som oroade sjuksköterskan mest var inte min låga vikt utan det att jag har otroligt låg puls, vi pratade om att pulsen inte gick upp skulle jag ta ett EKG snart. Jag skulle bara ett kort ärende inom torget på hemvägen och när jag var där så ringde hon (sköterskan). Hon hade pratat med läkaren och de ville att jag skulle bege mig till akuten för att ta ett EKG direkt. Som tur var har jag en snäll mamma som körde dit mig och satt och väntade med mig. Jag kom väl dit lite före fyra och sedan tog det tid.... Jag fick ta blodprover och EKG, dock så visade dem inte på något onormalt och alla värden där såg bra ut. Proverna gick rätt så snabbt att ta sedan fick vi vänta i över en timme på att de skulle analysera och läkaren skulle prata med mig, så jag var helt färdig när jag kom hem!

Jag som hade tänkt bege mig hemåt efter besöket på najaden och fika med nybakta scones och te hemma. Det blev inget mellanmål den eftermiddagen, dock tog jag igen det på kvällen med att äta både varma mackor (för mellanmålet) och ugnspannkaka (som middag). Sedan en timme senare satte jag fram en stor skål med nötter och torkad frukt. Ska tillbaka till najaden igen på torsdag och då jävlar ska jag ha gått upp i vikt!

När jag kom hem så låg också en remiss till ätstörningsklinken i Lund på hallmattan, Sköterskan och jag har diskuterad det och hon tycker att jag ska åka dit för en prövningsvecka mest för att bryta mönstret. Efter hur allt har gått de senaste dagarna så tror jag verkligen att jag ska ta erbjudandet om att pröva en vecka där. Är det några som har varit på en sån bedömningsvecka och kan berätta hur ni upplevde det?

Fick iallafall sova hyfsat inatt och ska snart fixa till lite här hemma. Min bror kommer nämligen idag och ska hjälpa mig lite med min nya dator. Ska bli så skönt när allt fungerar med trådlöst internet, just nu är det sladdar dragna över golvet :)

Vet med mig att det känns tufft just nu men det är bara att kämpa vidare. Jag tog lite extra havregryn på yoghurten imorse!

Hoppas ni får en bra dag
Kramar

4 kommentarer:

  1. Tråkigt med vikten, men jag tror på dig fortfarande gumman! Jag tycker att du ska ta remissen och ge det ett försök, det kommer säkert hjälpa dig enormt mycket!
    Jag vet att du fixar det här gumman, nu ger vi järnet!
    Puss<3

    SvaraRadera
  2. Ta emot all hjälp du kan få. Efter den veckan kanske du kommit till någon insikt som sen hjälper dig att klara av det hemma igen?

    Kanske försöka hitta något som du kan ha i handväskan till mellanmål, när saker och ting strular till sig och ens planer omkullkastas. Typ en sån fylld wasa-knäckemacka eller något liknande?

    Massor med kramar till dig.

    SvaraRadera
  3. Ta chansen, du har ju bara allt att vinna på det! Go for it!!

    SvaraRadera
  4. Håller med de ovan, ta chansen. Du har inget att förlora på det. <3

    SvaraRadera