tisdag 26 oktober 2010

Kämpar vidare....

Har varit en rätt så bra dag för mig idag, känner att jag kan ta kampen mot äs-rösten och trycka ner henne. Var faktiskt så att jag var lite hungrig imorse, tala om en skön känsla. Var riktigt gott att sätta sig ner och äta frukost, idag blev det en macka med smör, leverpastej och gurka samt A-fil med havregryn och russin. Efter den frukosten så har jag varit mätt hela dagen.... Men jag har ätit alla mina mellanmål och övriga måltider. Igår lagade jag kålpudding som jag hade med till lunch idag, den var jättegod tillsammans med potatis och sås. Helt ärligt så hur gott det än är så är det inte så roligt att äta när man är proppmätt! Sköterskan säger och peppar mig med att det är bara att fortsätta, min magsäck har blivit så liten att jag måste "tänja ut den" till normal storlek. Hon säger också (precis som flera av er) att mina hungerkänslor kommer att komma igen. Just nu längtar jag bara efter det!

Snart är det dags för kvällsfika, har bestämt mig för att inte äta nötter ikväll! Är faktiskt rätt så trött på det, istället blir det plommonkräm med mjölk och digestivekex. Vet inte hur längesedan det var jag åt digestivekex (har varit förbjuden mat länge - innehåller både mycket fett och socker). Men ikväll känner jag mig modig och utmanar mig själv. Jag ska äta tre stycken kex har jag bestämt mig för.

Hoppas att ni har en bra kväll, ska ni titta på Anna Anka ikväll? Jag tittade på det förra veckan. Blev faktiskt lite ledsen/arg när killen vräcker ur sig "Ända sedan kronprinsessan Victoria hade ätstörningar så önskade han att han kunde ha lite ätstörningar... " (kommer inte ihåg exakt vad han sa), men det visar hur lite kunskap allmänheten har om sjukdomen.

Kramar till alla ihopa - nu kämpar vi vidare mot våra mål

2 kommentarer:

  1. Bra att du kände lite hunger imorse, det börjar ofta med frukosten, sedan kommer du att känna dig hungrigare allt oftare.
    Jättebra att du vågar utmana med något annat istället för nötter, men jag håller fast vid att du ska testa lite godis, det gör bra för både kropp och knopp :)

    Vilket jävla idiot som säger något sådant, sådana människor ska bara knipa näbb! Själv ska jag kolla på House :)
    Puss<3

    SvaraRadera
  2. Bra, det vekar gå framåt nu & jag blir så glad när jag läser dina inlägg - förstår du själv vilka framsteg du gör nu?! Åh, digestive är så himla gott ju - försöka njut av det :)

    Reagerade också på det där.. me han var ju bara ytlig & tänkte nog inte efter :O Dumt sagt iallafall!

    SvaraRadera