torsdag 21 oktober 2010

+0,5kg


Sitter och försöker smälta ner lunchen just nu, köpte med mig sushi hem för att fira! Jag har lyckats med att gå upp ½ kg, det är inte jättemycket men det är iallafall en viktuppgång :) Kanonglad blev jag av resultatet, så jag bestämde mig för att ta tag i en ny utmaing - sushi (med vitt ris). Köpte med mig 9 bitar hem från favoritstället, sista bitarna var riktigt svåra att äta men 9 bitar borde vara en normal portion så det skulle jag äta hade jag bestämt mig för. Fick även med mig lite misosoppa som jag började lunchen med. Var ruskigt gott (och jag har ännu ingen ångest över det vita riset). Tala om att jag är mätt nu, pratade om det idag med sköterskan och hon sa att det är alldeles normalt men att jag var tvungen att fortsätta äta och kämpa fast det är tufft. Hungerskänslorna skulle efter ett tag komma tillbaka... Jag väntar med glädje på dem

Mitt i lunchen så öppnar sig himlen och det börjar hagla, marken är alldeles vitt nedanför mitt fönster... Det är oktober nu och det var minusgrader imorse. Känns som att vi kommer att få en skitkall höst/vinter!

Nu måste jag tillbaka till jobbet, tackar för alla som hållt tummarna för mig
Kramar

2 kommentarer:

  1. Jättebra gumman, du är så jävla duktig. Sköterskan har helt rätt, du kommer att få tillbaka hungerkänslorna. Jag vet själv hur det är att gå runt och vara konstant mätt, det är absolut inte roligt. Men det blir bättre!
    Puss<3

    SvaraRadera
  2. GRATTIS igen! plustecknet har kommit för att stanna, eller hur?:D du gör ett jättebra jobb, att äta fast man inte är hungrig vet jag själv kan vara jobbigt, men som sagt - det går över, med lite tålamod! kram kram

    SvaraRadera