måndag 21 januari 2013

vad fu***ng hände?

Har kämpat som en galning; ätit "onyttig" mat, ökat mina portioner och tränat betydligt mindre. Trodde att jag iallafall skulle ha gått upp ett kilo (okej - sjuka delen trodde ju betydligt mer..).Allting jag vill nu är att gå upp i vikt så att jag kan få börja träna lite mer igen. Träna så att jag kan få behålla min kondition iallafall, vill inte behöva börja om från start igen när tävlingarna kommer i sommar...

Var grymt nervös igår, men bestämde mig för att se varje pluses som något positivt = snabbare tillbaka till träningen. Ställde mig på vågen imorse och vad säger den +0,3kg. Skämtar du med mig???? Allting jag har gjort - så skrattar den mig rakt upp i ansiktet!. 0,3 kg är ju ingenting, visst det är åt rätt väg och så vidare... Känns bara jobbigt nu - kommer ju att ta evigheter om jag ska gå upp i vikt så att jag får börja träna normalt igen! Så hur går jag vidare nu??? Får helt enkelt bli att äta mer och mer, kommer känna mig som en gödgris men nu jäklar ska jag upp i vikt. Ska ju tillbaka till min samtalskontakt på onsdag och då ska hon väga mig, måste ju vissa för henne att jag lyckats att gå upp lite också...

Så ny vecka och nya tag - men usch, behöver peppning!!!

2 kommentarer:

  1. Det bevisar hur mycket man måste äta för att ens gå upp i vikt, det är bara äs som vill lura en. Fortsätt kämpa på, utmana dig och ät det du faktiskt vill ha. Kramar

    SvaraRadera
  2. när vågen visade minus för mig tänkte jag "jaha, men vad bra då kan jag alltså äta mer!" men du har ju rätt inställning iaf! jag mådde alltid skit när vågen visade plus, så det underlättar ju mycket att VILJA gå upp till normalvikt.

    sv: tack, det blev en sväng på gymmet och en snabbis på stan men inte mycket mer. det tog typ hela dagen eftersom jag åkte buss och fick anpassa mig efter tiderna :P
    hoppas du haft en fridag? ;)
    kram!

    SvaraRadera