onsdag 16 januari 2013

Snurrar i huvudet!

Hade samtal idag med min kontaktperson på öppen vården och herregud vad det snurrar i mitt huvud nu. Har redan gråtit några gånger ikväll.... Jag var ärlig och sa att julen varit jobbig och jag har tappat en del i vikt. Hon såg det riktigt allvarlig och gav mig i princip tränngsförbud och att var riktigt hård! Förstår ju att det behövs och jag inser ju att träning nu inte är bra för mig.... Men jag älskar ju att träna och behöver det. Hur ska jag kunna öka mängden mat om jag inte tränar? Redan nu är jag oftast proppmätt men äter ändå. Vi gick igen maten under en dag och så dåligt som hon menade att jag äter håller jag inte med om! Innan jag gick hem så sa hon "om du inte lyckas gå upp i vikt till nästa vecka så måste jag nog kontakta ätstörningsavdelningen" (slutenvården som jag var inlagd på tidigare). Vill verkligen inte ditt igen! Snurrar alldeles för mycket i huvudet nu, orkar inte mer för kvällen! Kommer kanske ett "bättre" inlägg imorgon när det har blivit lite mer klart i tankarna. Just nu orkar jag inte - vill inte mer...

1 kommentar:

  1. lider med dig. själv är det sedan 2006/2007 jag var på 33an och lyckats hålla mig hyfsat men efter andra graviditeten nu så är det tufft. vikten dalar beroende på sömnbrist, stress, tappade graviditetskilon och restriktivitet. lägre siffror ger kickar och att öka på maten känns hopplöst svårt samtidigt som jag är så jävla rädd. vill inte upp i vikt och vill definitivt slippa tjockkänslan och ångesten ätande medför men vet hur falsk den tryggheten är...och ändå...suck

    SvaraRadera