måndag 7 januari 2013

Lyckades lite (och det känns helt okej)!

Var så grymt nervös igår, kändes som jag ätit alldeles för mycket under veckan och tränat/rört mig mindre än vanligt i och med jag har varit förkyld! Var säkert att jag skulle ha gått upp rätt så mycket... Försökte intala mig för att vad jag ändå hade gått upp så skulle det vara okej. Jag sa till mig själv; Att jag har mycket kvar att gå upp och ju mer jag går upp ju snabbare kommer jag upp i min rätta vikt osv... Visste att jag ändå skulle bli skrämd om jag gått upp för mycket. Vågen stod på 0,4 kg mer idag än förra måndagen. Känns faktiskt helt okej, en del av mig är lite negativ. Men jag försöker trycka ner den rösten och säga att jag ska vara glad och nöjd!

Vad tycker ni??? Hade ni varit rädda eller glada??
Kramar

6 kommentarer:

  1. 0,4 är bra! Inget att oroa sig för :) Mina behandlare brukade säga att det inte räknades som en uppgång såvida det inte var över 3 hg och då är 4 hg en väldigt liten skillnad. Testa att inte kalla det för att gå upp i vikt utan för att minska din undervikt. Tror det kan kännas bättre :) Kämpakämpa!

    SvaraRadera
  2. Hej! Ska väga mig morgon och har sån ångest. Även om jag vet att det är bra om jag gått upp känns det jobbigt och jag hoppas innerst inne på att jag ej gått upp. Hur kan det vara så? Att jag både vill och inte vill gå upp. Sen skäms jag inför sköterskan om jag gått upp, fast jag vet att hon tycker det är bra. Jag blir knas av alla dessa tankar...... Jag blir nästan mer stressad av att väga mig hos henne för nu idag har jag inte ätit alls som jag borde bara av rädsla för vad vågen visar imorgon.

    Förstår verkligen hur du känner men försök att tänka på dina framtida mål!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Klart du ska vara GLAD! Och är du något annat så är det fel sida av dig som känner det där. Du vill det här, inget annat! :) Bra.

    Sv: Älskar också frukt i maten. Ett tips är att ha mandariner som tillbehör :) Supergott!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Tycker du ska vara stolt över dig själv som gjort ett superbra jobb. 0,4 kg är en lagom viktuppgång och det är INGET som syns, snarare något som gör dig gott. Så försök släppa det, och se det som ett steg längre bort från din äs.

    Stor kram och hoppas du känner dig bättre från din förkylning ♥

    SvaraRadera
  5. Sv; Jag ska verkligen försöka nu, och verkligen kämpa. Skönt att det funkade bra för dig när du gjorde det! Kram :)

    SvaraRadera
  6. 0,4 kg är väldigt lite, det kan jag lova dig! de säger att 0,5-1,5 kg/vecka är lagom :)

    sv: tack :)

    SvaraRadera