måndag 28 januari 2013

Nada!!!

Blir så trött på mig själv och att det ska gå så långsamt... Jag kommer ju aldrig att komma upp i min normalvikt med denna takten jag håller! Imorse; vågen stod stilla... Jag har ju verkligen kämpat, lagt till flera saker under dagarna och tränat minst 50% mindre än vad jag brukar. Förra vecka så tränade jag; Måndag - crawlskurs (45min). Torsdag - Jogga 30 min, Lördag - Simning 30 minuter. Matmässigt så har jag ökat mina portioner och lagt till en frukt på förmiddagen, en yoghurt på eftermiddagen och äter mer onyttigheter under veckan (utöver). Ändå händer ingenting!

Är trött på det hela! Orolig vad min samtalskontakt ska säga på onsdag om det ser likadant på hennes våg? Bara min puls och blodtryck inte blir sämre igen? Är rädd och orolig! Nu gäller det till att öka ännu mer denna veckan. Har tänk att öka mellanmålet på förmiddagen, lägga till en knäckemacka också förutom frukten.

Jag ska lyckas!!!!

5 kommentarer:

  1. Förstår frustrationen men se det som positivt att du stannat nedgången iaf, för då du står still trots dina ökning hade du.ju tappat vikt utan. Kämpa på. Kram

    SvaraRadera
  2. jag kan säga att en knäckemacka extra kommer inte göra nån skillnad. men du kanske borde avstå från träningen helt?

    sv: jo, du har helt rätt.. känns bara så himla jobbigt att inte få på sig kläder som jag kunde ha för bara nåt år sen.... men jag får väl trösta mig med att jag kan bygga muskler nu iaf ;)
    kram!

    SvaraRadera
  3. Jag tror du behöver stå över träningen helt ett tag, bara tills du kommer upp i vikten du behöver. Sen kan du ju införa lite successivt igen. Men vågen står åtminstone still, den pekar inte neråt - var stolt över det! Där gör du något starkt, även om du inte ser det så. Kämpa på :)
    kram

    SvaraRadera
  4. Så bra att du är så motiverad och kämpar på! Du kanske kan skriva vad du äter under en hel dag så kommer du nog att få tips på vad som är för lite och vad du kan lägga till för något :) Sedan tror jag att för kroppens skull så är det bra att avstå från träningen när man är underviktig eftersom det är en farlig belastning för en redan väldigt skadad kropp. Just nu behöver den vila för att återhämta sig och kunna tillåta sig att absorbera näring eftersom motionen kan bli som en slags stress. Motionen kan du sedan ta upp igen när du har nått målvikten och då börja träna av rätt anledning!
    Men heja dig!

    SvaraRadera
  5. sv; Jo, man märker hur slut man är, både i huvudet och i kroppen. Mitt problem är att jag inte kan sova, hur gärna jag än vill :/

    Kram

    SvaraRadera