måndag 1 augusti 2011

Positivt resultat imorse!

Gick riktigt bra förra veckan, jag hade lyckats att gå upp denna veckan det jag förlorade förra veckan så det känns bra. Ligger lite närmare min målvikt nu och jag ska komma upp i den,! Just nu ligger jag 1,3kg ifrån men grejen är bara att jag är på väg över en egen gräns som känns lite hemsk just nu. Jag är på väg över en viss vikt som det var riktigt länge sedan jag var över, lite av en milstolpe... Men jag ska inte låta huvudet få förstöra det hela utan jag ska fixa det. Är mest rädd för att jag kommer att öka lika mycket i vikt varje vecka och att viktuppgången aldrig stannar av. Vet att det inte är rimligt men rädslan finns där ändå.

Jag försöker fokusera på alla framgångar jag har gjort och vilken lång resa jag har gjort. Varje dag så märker jag av hur mycket bättre jag mår nu. Idag stod jag inför en utmaning som inte blev så tuff som jag hade trott den skulle bli, vi lagade mat idag med grädde i (vanlig grädde). Kändes först hemskt, varför kunde vi inte få använda vanlig matlagningsgrädde? Receptet sa vispgrädde och vi måste följa recepten vi lagar efter. Det var pasta med vegetarisk sås, men den var så otroligt god! Tänkte efteråt att det ända som var energirikt i maträtten var grädden, annars var det bara lite grönsaker (spenat och svamp) och pasta. Slår man ihop allt det så blir det ju inte så mycket i slutändan och ibland ska man kunna njuta av riktigt god mat. Rätten hade säkert inte blivit lika god om vi bytat ut vispgrädden mot matlagningsgrädde. Kändes ändå skönt att jag har ätit mat som innehåller vanlig grädde innan jag lämnar dagvården.
Nu ska jag snart äta middag, blodpudding med vitkålssallad och lingonsylt! Mums!!!

1 kommentar:

  1. Sv: Tack. Jag hoppas också att jag fixar morgondagen....

    Och visst har du rätt när du säger att; "ibland ska man kunna njuta av riktigt god mat". Självklart! Fortsätt med det tänket så grejar du detta, kanske till och med snabbare än du tror!

    Kram!

    SvaraRadera