måndag 8 augusti 2011

Svårt!




Just nu känns det svårt och det känns lite som jag bankar huvudet blått i väggen. Jag tyckte att jag hade kämpat bra förra veckan, jag var ju på dagvården de flesta dagar och där utmanades jag. Jag har i princip ätit kvällsfika varje kväll, var en kväll som jag missade men då åt jag efterrätt på middagen på kvällen. Det kan man få lov att göra ibland har jag pratat med min behandlare om. Var en frusterande känsla att vågen stod på exakt samma imorse som förra veckan. Det har inte hänt något!!! Det är både frustrerande och samtidigt kände jag mig glad över att jag inte hade gått upp i vikt (och den känslan hatar jag att jag har). Jag ligger precis under en magisk gräns för mig, en gräns som jag har jättesvårt att gå över. Men jag ska fixa det, jag ska kämpa vidare.

Jag ska börja arbetsträna nu på onsdag, känns nervöst men det ska nog gå bra. Jag ska börja arbetsträna på 25% fram till 22 september sedan ska det utvärderas och jag kommer troligtvis att börja arbeta 25% och arbetsträna 25% (totalt 50% arbete). Jag har varit sjukskriven nu sedan 10 Januari så det har tagit sin lilla tid för mig att komma så här långt, därför rekommenderas jag att ta det lugnt tillbaka och börja långsamt. Jag hade gärna gått in och börjat jobba heltid direkt men jag tror inte att jag hade orkat det länge. Jag har lagt ner så mycket tid i Lund och på min tillfrisknande att jag vill inte kasta bort tiden. Känner lite att om jag trillar tillbaka igen vilket finns en risk ifall jag tar på mig för mycket för snabbt är tiden till spillo som jag har lagt ner. En sak som jag har lärt mig är att skynda långsamt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar