torsdag 18 augusti 2011

negativt resultat

Gick inte så bra idag, jag har gått ner i vikt. Är inte jättemycket jag gick ner till imorse men det är ju åt fel håll. Jag tycker att jag har kämpat massor och jag tycker att jag borde ha gått upp lite iallafall. Jag har inte tränat mer än vad jag får och det har varit relativt korta pass. Jag får lov att träna 2-3gånger under en vecka och passen får max vara runt en halvtimme långa. Anledningen jag kan se till att jag har tappat lite i vikt är att jag har börjat jobba och är mer aktiv i vardagen. Kosten jag äter nu är gjort för att jag ska gå upp ½ kg i veckan (ungefär) och så går jag ner i vikt... Jag har svårt att förstå hur mycket jag måste äta för att gå upp i vikt.



Har annars haft en trevlig dag idag, men jag var trött efter morgonens besök på najaden så jag gick hem och sov en stund innan jag gick till jobbet. Nu på kvällen har jag varit iväg och ätit middag ute med några kollegor, var på en fiskrestaurang och jag åt kanongod fisk- och skaldjursgryta. Den var verkligen mumsigt god! Nu så är det snart dags för kvällsfika. Imorse så lyxade jag till det efter besöket på öppenvården och gick och åt frukost på espresso house. Jag tog en klassiker-frukost, scones med cream cheese, sylt, ost och juice samt te. Var riktigt gott och jag tyckte att jag var värd att unna mig det. Ibland har jag lite svårt att unna mig god mat och tycka att jag är värd det. Var väl lite av en utmaning för mig idag, unnat mig mat ute två gånger samma dag.

1 kommentar:

  1. Jag måste också bryta min viktnedgång. Nu jäklar kämpar vi. Eller hur?

    Kram på dig!

    SvaraRadera