onsdag 10 augusti 2011

Första arbetsdagen :)

Idag var jag första dagen tillbaka på arbetet, jag är tillbaka på arbetet och arbetstränar 25%. Det var först nervöst och lite ängsligt, visste inte vad kollegorna skulle säga och reagera eller hur mycket jag skulle berätta. Det hela löste sig jättebra och jag blev varmt välkommen, alla sa att jag ser så mycket piggare och bättre ut nu. Jag känner mig piggare och mår mycket bättre nu än vad jag gjort på länge. Även om jag fick ett varmt välkomnande och tyckte det var skoj att vara tillbaka är det lite jobbigt, jag är långt ifrån frisk och jag har massor kvar att arbeta med för min del. Problemet är väl för min del hur säger man det? Jag brukar tacka och säga att jag mår mycket bättre men jag har en bit kvar att gå.

Jag var på arbetet i lite mer än två timmar, jag var med på introduktionsmötet och kaffepausen sedan packade jag ihop för dagen medan resterande skulle gå till en föreläsning. Först tänkte jag att jag kunde stanna på det också, men jag ska inte ta på mig för mycket i början utan gå tillbaka lugnt. Jag var faktiskt lite trött på eftermiddagen så jag gjorde nog rätt som gick hem när jag gjorde. Såg till att sova en stund i soffan när jag kom hem :)

Har även varit och simmat en runda idag, tala om att det var härligt!
Kramar

2 kommentarer:

  1. Åå hur känns de nu efteråt?:) vart e de du jobbar?
    måste kännas skönt att alla sa så positiva kommentarer?:)

    Åå tack, de känns helt otroligt bra verkligen:D hur ofta får du träna nu?

    kramar

    SvaraRadera
  2. Låter bra att du börjar i lugn takt. Vet hur svårt det är med tålamod, men man får försöka tänka att det ska hålla också.
    Vad är det du jobbar med? Skönt att ha ett ställe att komma tillbaka till.
    Tycker du har kämpat så jäkla bra! Det där sista är svårt, kanske det svåraste, för det innebär att man verkligen släpper taget. För mig var det läskigt. Men det går, och det känns så skönt att komma vidare. Slippa ägna så mycket tid och energi på vikt och matinnehåll. Bara leva och äta det man vill och mår bra av. Du kommer komma dit!

    SvaraRadera