tisdag 30 augusti 2011

Frustrerande

Jag tycker verkligen att jag har ansträngt mig i veckan som har gått, jag tycker att jag borde ha gått upp lite.. Men igår när jag vägde mig stod vågen på exakt samma som en vecka sedan. Nu har jag legat på den vikten i tre veckor och det känns så frustrerande. Jag menar att jag har ju ändå utmanat mig under veckan. Jag har bytt ut mellanmålet mot glass och äter nötter och torkad frukt på kvällen mm. Jag har även nu avklarat hela min "Veckans utmaning". Jag och min kontaktperson kom överens sist om att jag skulle äta något utöver matplaneringen 4 gånger under veckan och det har jag gjort nu. Lite stolt är jag för jag har ju ändå till på torsdag på mig innan jag ska dit igen. Jag har ätit en glass, en nektarin, ett digestivekex med smör och ost samt ett kexchoklad utöver vad jag ska äta.



Igår gjorde jag också något stort! Jag åt godis på bio, kexchoklad och torkad frukt. Jag brukar aldrig äta snacks på bio för jag anser väl att det är onödigt, men igår tyckte jag att jag kunde lyxa och unna mig det så jag köpte ett kexchoklad och så hade jag torkad frukt med mig. Blev ett kexchoklad med blåbärssmak. Var lite för söt i smaken för mig, tror att jag hade gillat kexchoklad med mörk choklad bättre. Sedan var jag och åt middag med en kompis och jag åt 12 bitar sushi. Min behandlare har sagt att man ska äta minst 11 bitar sushi för att det ska kunna räknas som en normal portion, men igår så åt jag alla 12 bitarna. Tala om att jag var mätt efteråt :) Nu så ska jag minsann och dag kämpa vidare, jag ska ha gått upp i vikt till på torsdag! Nu ska jag gå och äta glass till mellanmål :)

Även om jag inte svarar på alla kommentarer så uppskattar jag och det hjälper mig massor med all peppning jag får av er. Tackar för alla uppmuntrande ord jag får av er alla som läser här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar