lördag 27 november 2010

två av tre utmaningar avklarade :)

Nu är jag riktigt stolt över mig själv. Jag tycker nämligen att jag har varit duktig idag. Det är nu lördag kväll och jag har fixat två av veckans utmaningar (redan). Igår på kvällen åt jag chokladpraliner, 5st. Det var i smakerna; chili, ingefära, kaffe, marsipan-tranbär och fransk nougat. Den med ingefära var bara så underbart god! Helt klart en av de godaste chokladpralinerna jag har ätit...


Idag arbetade jag först på morgonen, sedan bjöd jag mina föräldrar på lunch som tack för all hjälp och alla gånger de har bjudit mig på lunch. Vi åt thaimat - kyckling i röd curry och kokosmjölk. Var så gott, perfekt en kall och snöig dag som idag

Efter lunchen begav vi oss ut till en julmarknad, Krapperups julmarknad. Var rätt så småtrevlig, hade nog varit mysigare om man inte gått och småfrusit. Innan vi åkte därifrån så bjöd mamma på te/kaffe på Krapperups café. Jag beställde och åt en lussekatt (en av utmaningarna..). Först hade jag bara tänkt att äta halva för den var stor. Sedan tänkte jag att "normala" människor äter en hel lussekatt och jag vill ju gå upp i vikt så vad är problemet. Just nu sitter jag proppmätt efter lunchen och lussebullen, men samtidigt är jag stolt över mig själv! Jag har riktigt tagit upp kampen mot äs idag.


Hoppas att ni har haft en bra lördag, nu ska jag krypa upp i soffan snart men en bra bok och värma mig - är mysigt att sitta inne och se när snön vräker ner utanför.
Kramar

4 kommentarer:

  1. Bra jobbat att du klarade utmaningarna och att du åt hela lussekatten!

    SvaraRadera
  2. Jättebra jobbat med utmaningarna, det är de som för oss framåt. Och lussekatter innehåller i princip ingenting, så en var säkert helt lagom. Min behandlare säger att man snarare ska äta två, men var den stor så är säkert 1 helt normalt :)
    Puss<3

    SvaraRadera
  3. Grymt bra jobbat :D å lussekatter som är så gott :D

    SvaraRadera
  4. Gud vad starkt, du åt upp allt du hade utmanat dig med - det finns inget som kan stoppa dig nu :) Förresten lät den där ingefära-chokladpralinen helt underbar ju!! Hehe kram på dig & kämpa på, <3

    SvaraRadera