torsdag 18 november 2010

Återbesök i Lund idag

Om några timmar ska jag bege mig ner till Lund för ett återbesök till bedömningsveckan jag var på vecka 44. Börjar känna mig sjukt nervös inför detta, vet inte vad de kommer att rekommendera eller säga till mig. Har varit en riktigt tuff vecka med många tankar kring bedömningsveckan och sjukdomen. Samtidigt har det också varit jobbigt kring maten varje dag, har mått illa och varit proppmätt konstant. Känts tungt att tvinga sig själv att äta när man känner sig fullproppat av mat.... Tror att jag gjorde lite för små portioner igår så nu är jag rädd att jag kommer att ha gått ner i vikt tills på fredag när jag ska till najaden och väga mig. Det skulle inte förvåna mig...

Hade tänkt att äta lunch i Lund idag och faktiskt utmana mig själv genom att äta ute, men imorse kände jag att jag orkade inte med det idag. Så jag gjorde en quinoasallad med rökt kalkon som jag kan äta innan besöket.

En sak som jag vet att läkaren kommer att vilja prata om är mina "konstiga" blodprover, under veckan togs det blodprover och ett av proverna (basöverskottet) visar att jag kräker, jag har aldrig kräkt upp mat eller kommer att kunna göra det. Fattar inte varför provsvaren visar som de gör, men jag vet att jag kommer att känna mig misstrott och det är ingen rolig känsla. Sedan jag gick ut med min sjukdom har jag varit fullständigt ärlig med allting kring den och mig, att andra då tror att jag ljuger känns då extra tufft.

Det är bara att bita ihop och åka dit ner med ett öppet sinne. Jag kommer att lyssna på deras rekommendationer och tankar men inte ge ett klart besked idag. Jag kommer vilja att prata med min behandlare imorgon på najaden samt mina föräldrar innan jag bestämmer mig helt och hållet.

Hoppas att ni får en bra dag, själv kommer jag nog att tycka den är bättre efter besöket i Lund. Vill bara få det avklarat!
/Kramar

4 kommentarer:

  1. Jag önskar dig lycka till med ditt beslut. Inget är så omtumlande för mig som när jag ska ta stora beslut, har väldigt svårt att bestämma mig. Att skriva ner för- och nackdelar för de respektive besluten brukar hjälpa mig.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Lycka till! Jag hoppas du kommer hem från Lund med en ny lättnad och styrka att forsätta på den rätta vägen - vilken den än blir!

    SvaraRadera
  3. Hoppas att det går bra gumman, och hoppas att du snart kommer fram till ett bra beslut.
    Du fixar det här gumman!
    Puss<3

    SvaraRadera
  4. Hoppas det blev ett bra samtal idag! Och det låter bra att du inte tar beslut för snabbt utan tänker igenom det och pratar med andra om det. Det handlar om ditt liv, så det är klart att du vill tänka igenom det så mycket som möjligt.

    SvaraRadera