torsdag 11 november 2010

Fortfarande förvirrad

tankarna går verkligen fram och tillbaka fortfarande, ena minuten tänker jag att jag ska nog ta erbjudandet om sluten vård och i nästa tänker jag att jag fixar det nog själv. Det är ju en hel vecka till innan jag måste ha ett svar.... Så jag får fundera vidare, göra listor med för- och nackdelar och så vidare.

Dagen besök på Najaden gick bra, jag var rädd att jag inte hade lyckats att gå upp i vikt men det hade jag (iallafall lite). Hade ökat med 0,1kg sedan sist. Sköterskan jag samtalar med har arbetat i Lund innan och tröstade mig med att det var vanligt att man går ner under första veckan där... Så jag var rätt så glad när jag gick därifrån. Nu ska jag fira ikväll med att göra laxpaj till kvällsmat...

Tack för alla som höll tummarna för mig!
Kramar och pussar

3 kommentarer:

  1. Gör det som känns bäst för dig, men jag rekommenderar slutenvård, det får bukt med tankarna för ett tag, så att de sedan blir lättare att kontrollera.
    Puss<3

    SvaraRadera
  2. Vad skönt med ett plus på vågen :)

    SvaraRadera
  3. Förstår att det är svårt att bestämma. Jag känner inte dig och vet inte vad som är bäst för just dig. Vet inte vad jag själv skulle välja heller just nu. Men kanske inläggning, om det verkade okej med personal osv.
    Tänker på om du skulle ångra ditt val i efterhand, vilket som då är bäst? Om du tackar ja, blir det tvångsvård då? Annars kan du ju faktiskt åka hem när du känner att du vill det. Men om du tackar nej kanske det blir svårt att få hjälp ifall du märker att det inte funkar hemma?
    Hoppas du har nån att prata med om det här!

    SvaraRadera