fredag 19 november 2010

En jobbig dag

Har varit en rätt så tuff dag för mig idag, dels har jag varit så sjukt nervös för att jag skulle ha gått ner i vikt. Det hade jag självklart gjort, jag hade gått ner 0.6 kg sedan sist. Nu har jag ännu mer kilo att gå upp! Skit också... Ärligt så insåg jag det redan innan att jag skulle ha gått ner i vikt till denna vägningen, vet att jag har ätit små portioner och missat några mellanmål. Har varit så många tankar i huvudet att det har varit svårt att äta under veckan. Dock känns det så skönt att ha tagit beslutet om att jag ska lägga in mig, min behandlare på najaden blev jätteglad över mitt beslut och tycker att jag har valt rätt. Hon var stolt över mig sa hon. Jag blev riktigt glad över hennes kommentar. En annan som också sa att han var stolt över mig var min chef idag, vi pratade om vilket beslut jag hade tagit (att jag ska lägga in mig) och då sa han att han var riktigt stolt över mig, att jag är stark som väljer det beslutet och att jag är en riktig förebild för alla mina elever! Känns på alla sätt som jag har tagit rätt beslut, nu ska jag bara berätta det för mina föräldrar, kommer att göra det i helgen. Men det ska nog gå bra.

Kommer en lite mer utförlig "tankebabbel" imorgon, måste laga middag nu. Har bestämt mig för att fira med att göra hemlagad pizza, ska bli riktigt gott :)

Sedan blir det till att se på idol ikväll, ser fram emot lite kvällsmys med några kompisar och idol. Tack för alla som höll tummarna för mig, lova att ni gör det nästa vecka också så ska det bli ett positivt resultat!
Kramar

4 kommentarer:

  1. Jag tycker oftast att det är så skönt efter att man tagit ett beslut. Då kan man släppa grubblerierna och bara fokusera på att göra det bästa av det man valt.

    Så skönt att höra att sköterskan och chefen stöttar dig så.

    Om inte föräldrarna kan passa katterna så kan de bo hos mig. =)

    SvaraRadera
  2. Du fixar det här gumman, som sagt, jättebra beslut av dig. tråkigt med vikten, men det fixar du till nästa gång!
    Puss<3

    SvaraRadera