torsdag 18 november 2010

Har nog tagit ett beslut

Jag har suttit i soffan någon timme nu och jag tror att mitt beslut har sjunkit in. Jag åkte ner till Lund idag på återbesök, satt och diskuterade med läkaren ett tag. De hade tänkt sig dagvård eller slutenvårdsbehandling för mig, för min del känns isåna fall slutenvård bäst. Jag är lite rädd för att kommer jag att vara hemma delvis så kommer jag att kunna kompensera med maten hemma. Som det ser ut nu så kommer jag att fortsätta på Najaden fram till nästa år och i början på januari kommer jag att läggas in. Det lätt faktiskt rätt så bra för mig, då kan jag på ett "snyggt" sätt avsluta och förbereda jobbet på att jag kommer vara borta under några månader. Läkaren sa att de flesta är inlagda mellan tre till sex månader och jag har ju rätt så många kilo att gå upp. Känns skönt iallafall att ha tagit ett beslut! Nu ska jag tillbaka till Najaden imorgon för veckans vägning, är faktiskt rädd för att jag kommer att ha gått ner i vikt under denna veckan. Har haft det skittufft med maten för all oron och funderingarna kring Lundveckan... Är så trött på sjukdomen nu! Men jag ska kämpa vidare, ju fler kilo jag lägger på mig ju närmare målet kommer jag ju.

Som sagt, skönt att ha kommit ett steg framåt och tagit ett beslut. Nu ska jag bara försöka prata med mina föräldrar kring detta, hoppas verkligen att de kan ställa upp och passa katterna för mig. Annars vet jag inte hur jag ska lösa det för deras del. Älskar verkligen mina katter och kommer att sakna dem enormt mycket!

Just nu så börjar jag att oro mig inför vägningen imorgon, är riktigt nervös. Jag vill inte göra min behandlare (och min själv och mina föräldrar) besvikna genom att ha gått ner i vikt. Får se till att äta massor ikväll och imorgon! Berättar imorgon hur det har gått, snälla håll tummarna för mig
/Kramar

4 kommentarer:

  1. Håller tummarna så hårt jag, samtidigt som jag gratulerar dig till att ha kommit fram till vad som känns bäst!

    Låter som ett väldigt vettigt i mina öron. Givetvis måste du fortsätta kämpa på egen hand nu, men det kanske blir lättare om du vet att hjälpen är nära? Och samtidigt få tid att låta den vetskapen sjunka in. För att inte tala om att ordna och "avsluta" allt i vardagen inför en sjukhusvistelse.

    Skönt också att du fick tid att diskutera med läkaren om deras tankar. Hoppas det blir en lika bra diskussion med dina föräldrar. Men du, allt sånt löser sig på nåt sätt. Du har tagit det största steget nu - håll kvar den känslan!

    SvaraRadera
  2. Skönt med ett beslut och en tidsplan! Låter som en bra plan tycker jag.
    Åh, har du också katter? Det har jag också, och det är mitt största praktiska problem nu om/när jag blir inlagd. Har ingen självklar kattvakt, och jag lär ju inte få permissioner för att åka hem varje dag, inte första veckan i alla fall.
    Hoppas det löser sig med allt praktiskt. Och fortsätt kämpa nu!

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna för dig att vikten går bra imorgon och att du får en bra dag. <3

    SvaraRadera
  4. Härligt att du fattat ett beslut, du valde helt rätt enligt mig :)
    Hoppas vägningen gick bra <3
    Puss<3

    SvaraRadera