måndag 28 maj 2012

Klarade en hel vecka :)

Jag klarade faktiskt en hel vecka utan att ställa mig på vågen! Har varit lite svårt under veckan att äta det där extra som man blir bjuden på. Vi har varit på kalas både i lördags och i söndag och jag var kanske dum som gav efter för sjukdomen men jag åt ingen tårta på kalasen. Jag åt vanlig mat och normala portioner men det där extra onyttiga kändes svårt.

Har så fullt upp på jobbet att jag inte ens orkar att bry mig om vad vågen sa imorse under dagen... Den stod på 0,3kg mindre än förra veckan så det är ju rätt så mycket samma. Har ändå känts rätt så skönt att inte vägt sig under veckan - lite friare känsla.

Nu ska jag arbeta någon timme till - är ju lärare och avgångselevernas betyg ska vara satta ikväll, bara att börja!!

Kramar

2 kommentarer:

  1. Tummen upp till dig!! :)

    Sv: Ja, det är nog som du säger. När man närmar sig normalvikt så vänjer sig kroppen vid att få mat regelbundet och kommer då våga använda maten som energi istället för att "lagra" den. Det viktiga är nog helt enkelt att lyssna på kroppen, för den är ofta smartare än hjärnan ;) Den kommer nog stanna på den vikt som den trivs bäst på. Och om det nu skulle vara några kilo över min målvikt så spelar det faktiskt ingen roll – eftersom kroppen uppenbarligen mår bäst på den vikten. Så det är bara att acceptera :)

    Tack för din kommentar. Ha en fin dag. :)

    SvaraRadera