onsdag 2 maj 2012

Trevlig valborg och första maj :)

Har haft en otroligt mysig och trevlig valborg och första maj! Jag hade ju bestämt mig för att hålla mig borta från sötsaker och liknande, har faktiskt gått alldeles utmärkt under förra veckan. På valborg var det så underbart väder att jag och sambon åt en glass ute i solen. Sedan grillade vi hos hans föräldrar (hamburgare) och njöt av majbålet nere i Malmö. Åt en liten bit dajmtårta på kvällen också. Vet att jag fortfarande väger (enligt mig) lite för mycket. Jag är fortfarande över mitt tillåtna intervall så jag ska äta ordentligt och nyttigt... Jag vill gå ner så jag kommer inom mitt "ok"-intervall men det ska gå till på rätt sätt och får lov att ta lite längre tid.

Igår, första maj så fyllde min mamma år :). Jag och sambon började med en god frukost ute i solskenet på vår uteplats. På eftermiddagen så firade vi mamma med en fika på en trädgårdscafe och sedan var vi hemma hos oss och grillade. Hade en otroligt skön och mysig dag. Lite ångest eftersom det blev en del kakor när vi fikade men det får man väl ta ibland. Nu är det att ta nya tag...

Ikväll ska jag springa vårruset i malmö, 5km. Ska bli skoj och roligt att springa ihop med några kompisar. Har aldrig sprungit det innan så det blir en ny upplevelse. På lördag ska jag springa lundaloppet också så det blir två tävlingar denna veckan. Jag har inget tidsmål, utan kommer att ta det som det kommer. För mig är det bara en skön och rolig upplevelse. Är det någon av er som läser som kan tänka sig att springa ett lopp utan att ha ett specifikt tidsmål min sambo tycker nämligen att jag är lite knasig i denna frågan :)

3 kommentarer:

  1. Lycka till med loppet! Jag ska göra Vårruspremiär under nästa vecka och jag har tvingat mig själv att inte ha något tidsmål, det ska bli spännande att springa bara för springandets skull!

    SvaraRadera
  2. Lycka till på tävlingarna! Jag ska springa Midnattsloppet i höst och målet är att klara mig runt utan att stanna och gå någon gång. =)

    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Jag kan tänka mig att springa utan tidsmål, ibland är jag bara nöjd om jag orkar mig runt. Inte för att jag sprungit så värst många lopp förstås... haha...

    Lycka till :)

    SvaraRadera