måndag 14 maj 2012

Nu får det vara nog!

Precis så kände jag igår. Jag gick upp på morgonen och vägde lite mindre än dagen före. Men jag tyckte fortfarande att jag vägde för mycket. Blev först några fundersamma timmar. Dock lyxade jag till det för sambo med nybakade bullar. Jag smakade en också :) Gav lite ångest efteråt....

När vi sedan var ute och körde för att göra några ärenden och handla så tänkte jag att "Nu får det vara nog". Vad håller jag på med???? Varför njuter jag inte av livet och äter en normalt vanlig kost? Varför ska jag och min sambo inte kunna äta ute utan att jag tänker kalorier hela tiden och måste träna för varje kalori extra jag stoppar i mig. Varför ska han behöva stå ut med mig på detta humör??? Förtjänar han inte bättre???

Efter vår shoppingtur så cyklade vi till grannbyn och åt lunch på en bykrog. Var buffe och jag åt mig mätt och provade lite olika maträtter. Jag behöver inte äta massa onyttigt och fel saker men jag ska äta ordentligt - hur ska jag annars orka att träna? Jag vägde mig imorse och självklart så vägde jag lite imorse än igår, blev middag rätt så sent på kvällen... Nu ska jag inte väga mig förren nästa måndag. Om jag väger mig varje dag så låter jag siffrorna ta över mitt liv och jag ska inte bli sjuk igen!

Nu är det nog!!!! Jag har rätt att äta gott och njuta av livet!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar