lördag 12 maj 2012

Måste slänga ut vågen!

Jag måste verkligen slänga ut vågen, har denna veckan vägt mig varje morgon och vikten gick först ner lite för att sedan stå stilla under några dagar. Om jag ska väga mig så är jag så orolig och låter hela dagen styra vad jag ska äta och träna... Imorse ställde jag mig på vågen och den stod på 0,6kg mer än igår, fick en chock mådde uruselt hela morgonen. Jag satt och gråt i bilen, skjutsade min sambo till bussen, han ska nämligen upp och springa Göteborgsvarvet idag. Önskar honom lycka till! När vi satt i bilen så satt jag och grät. Jag vet ju vikten kan pendla ganska mycket under en vecka men det känns ändå inte rättvist. Jag tränade normalt igår, cyklade till och från jobbet (40 minuter enkel väg) och gick på ett yoga pass. Jag åt kanske lite för lite (varningsklockorna ringer i huvudet) och då borde jag ju inte ha gått upp i vikt. Vet med mig att jag måste äta alla måltiderna idag, men samtidigt vill jag så gärna hoppa över något eller dra in på maten. Är så mycket lättare när sambon är borta hela dagen att bara glömma att äta. I skrivande stund så lovar jag mig själv att följa min matplanering och inte hoppa över eller dra in på maten. Jag får ta alla ångest det ger och bara andas igenom det, har ju gjort det innan.

Mitt humör stämmer överens med vädret ute - regn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar