måndag 21 maj 2012

Ny måndag

Jag ska börja att erkänna att jag höll inte löftet från förra veckan. Jag vägde mig varje morgon, men det var en liten skillnad denna veckan. Jag lät inte siffrorna förstöra alltför många dagar.

Det har hänt två lite större grejor under veckan som har gått... I torsdags så var vi och firade en kusin till min sambo. Jag hade inte bestämt mig innan för om jag skulle äta efterrätt eller inte.. Fick världens ångest där och åt ingen - dumt av mig kanske men jag har inte ätit något "onyttigt" under hela maj månad och jag ville inte förstöra det nu... Vet att det är dumt och att risken finns att jag faller tillbaka. Igår (i det fina vädret) så var jag och sambon ute och då åt vi varsin glass! Jag fick sjukt mycket ångest efteråt. Inte så mycket för att glassen innehöll för många kalorier, var ju som ett mellanmål utan snarare för att jag åt något onyttigt. Nu har jag ju förstört det hela. Samtidigt så blir jag rädd - rädd för att jag har mer sjuka tankar än vad jag vill erkänna. Jag vill kunna unna mig en glass då och då i sommar utan att få dåligt samvete. Hur ska jag tänka? Vill ju utmana mig själv men samtidigt måste jag fixa att stå emot de dumma tankarna efteråt... Har ni goda tankar så hjälp mig :).

Idag vägde jag mig och vågen sa lite mer än igår, men det kändes ändå okej. Nu ska jag iallafall inte väga mig förren nästa måndag!!!

Nu gäller det att njuta av det fina vädret, vi vet inte hur länge vi får behålla det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar