torsdag 15 september 2011

Positivt resultat

Var en bra dag idag på öppenvården, jag hade lyckats gå upp i vikt och var över min magiska gräns... Kändes först lite hemsk, den gränsen har varit så förbjuden länge och jag har så många dubbla känslor över att vara över den vikten igen. Men min behandlare blev så glad och stolt, hon tyckte att det visade sig att jag kämpat och gått framåt att jag blev glad också :) Jag har klarat förra veckans utmaning, äta en mariannechoklad och denna veckan ska jag dricka ett glas oboy till kvällsfikat. Choklad är något som har varit riktigt förbjudet för mig men jag har börjat kunna äta det lite mera nu. Därför tyckte jag att det var dags att gå på en tuff utmaning och dricka oboy på kvällen, varm och god en kall och ruggig kväll kan inte bli bättre... Annars så diskuterade vi om vi skulle gå ut och äta och vad jag skulle tycka vara tuffast, kom in och diskuterade pizza eller McDonaldsmat och liknande. Helt klart det som jag skulle tycka vara riktigt hemskt att äta.


Känns iallafall skönt nu att det går framåt för mig och att mina försök visar sig. Imorgon ska jag träffa killen igen som jag dejtar :) Igår var vi ute och åt på en Italiensk restaurang, jag valde ravioli med skaldjursfyllning och räk/tomatsås. Valde på menyn utifrån vad jag tyckte såg gott ut och lät inte aneroxin få välja det lättaste alternativet. Ska bli skoj att träffas imorgon igen :)

Arbetstränar fortfarande och jag älskar att kunna gå till jobbet varje morgon, känner att jag hade inte orkat att arbeta 100% så jag gjorde rätt som började sakta och arbetar mig uppåt. Snart ska jag nog arbeta på riktigt 25% och arbetsträna 25% (så jag "jobbar" 50% totalt). Vi får väl se hur det går....

Kramar allihopa och så berättar jag snart hur det gick imorgon...

3 kommentarer:

  1. Härligt att läsa att det går bra för dig. Pepp i massor!

    Ännu mer härligt att läsa att love is in the air. =)

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Grattis till att du nått din gräns :D du är helt fantastisk :)

    choklad är otroligt gott :D vilken är favoriten?
    kram på dig och lycka till med städningen :)

    SvaraRadera
  3. Sv: Hästdagar är alltid härliga dagar. :o)

    Härligt att det går framåt för dig!

    Kram

    SvaraRadera