torsdag 22 september 2011

Både bra och dåligt

Vet väl inte riktigt hur jag ska börja. Har varit en lång och intensiv dag, snart ska jag krypa upp i soffan och titta på gårdagens superstar.



Började morgonen med att gå till min behandlare, vi kom överens om att gå och äta lunch tillsammans på McDonalds nästa vecka (BigMac och co ska det bli...). Är lite nervös inför det, är nog det värsta jag kan tänka mig tvingas att äta. Det ska gå och jag ska inte kompensera för det efteråt! Det hade gått lite neråt på vågen men inte mycket så hon skällde inte på mig alltför mycket. Jag var medveten om att det var risk att det skulle göra det också för jag vet att jag har slarvat i helgen.

Sedan var det möte med försäkringskassan, var riktigt nervös inför det men allting gick bra. På måndag ska jag börja jobba 25% på riktigt och arbetsträna 25% på det, totalt ska jag vara på jobbet 50%. Vi satte upp en plan för framtiden också som jag kände var helt okej. Känns skönt att det är överstökat...



Jag har gjort massor av utmaningar i veckan som har varit! I fredags åt jag pizza, var hemmagjord god pizza som jag åt en normal portion av. Lite stolt var jag efter det... Igår valde jag något som jag verkligen gillar när jag var ute och åt på restaurang och valde Mousakka. En av de första gångerna jag valde något jag verkligen ville ha och inte lät sjukdomen välja det trygga alternativet. Den hade ett enormt osttäcke men jag åt upp allting. Sedan gick vi vidare (jag och killen) och då tyckte jag att vi kunde ta en kaka till teet när vi myste... Jag menar att jag skulle ju ändå äta kvällsfika och då kan väl en kaka vara bra. Han fick välja och det blev en kärleksmums.. Var lite för kompakt för min smak, men samtidigt - choklad är aldrig fel :). Tror att det är bra för mig att ha träffat något och bli kär, tror faktiskt att jag har blivit riktigt kär i honom... Jag vill verkligen bli frisk och kunna ha ett normalt liv tillsammans med honom och då kan jag inte gå och tänka på maten hela tiden.

Nu SUPERSTARS ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar