torsdag 8 september 2011

Ångesten är hög efter veckans utmaning

Var hos min behandlare idag, gick sådär. Först hade vi ett jättebra samtal och jag tyckte att jag skött veckan jättebra. Jag har unnat mig något extra (utöver det jag måste äta enligt matplaneringen) varje dag. Har varit allt från muffins till krusbärskräm med mjölk. Ändå fast jag har kämpat så hade jag gått ner i vikt, hade gått ner cirka ett halvt kilo. Blir så arg och så irriterad, då har jag ju dragit in på maten under veckan eller rört mig för mycket annars skulle jag ju inte gå ner i vikt. HATAR verkligen rösten i mitt huvud som blev glad när jag såg resultatet. Första tanken var "Jag kan äta allt detta utan att gå upp i vikt, vad bra". Nu gäller det för mig att ta nya tag för samtidigt som jag blev glad så blir jag besviken över att jag gått ner i vikt, jag vill ju lyckas att gå upp i vikt, jag vill ju bli frisk!
Vi satte upp en ny "Veckans utmaning" förutom att ha kvar att äta något extra varje dag så ska jag äta chokladkaka, typ snickers, mars eller så. Köpte med mig en chokladkaka, Marinnakaka. Var en chokladkaka med Mariannagodis i, var rätt så gott. Men nu är ångesten hög efter det! Vill så gärna hoppa över kvällsmaten eller dra in på något. MEN jag ska inte lyssna till den dumma rösten, jag ska äta enligt matplaneringen. Till nästa torsdag ska jag lyckas, då ska jag ha gått upp minst lika mycket som jag gick ner denna veckan!
Annars så går min arbetsträning bara bra. Jag trivs verkligen med att vara tillbaka på jobbet och det känns skönt att börja långsamt och försiktigt. Målet är att jag ska vara tillbaka på heltid efter jul, men tar det längre tid får det göra det. Jag tänker inte riskera att falla tillbaka för att jag går tillbaka till jobbet för snabbt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar