lördag 24 september 2011

Jag är så glad att jag nästan kan spricka :)

Äntligen börjar mitt liv gå bra igen, har haft en helt underbar helg hittintills och imorgon ska jag till bokmässan så helgen kommer att fortsätta i samma tecken.



I fredags så var jag  nere i Malmö med killen, vi var och lyssnade på en konsert. Före det så åt vi och jag åt en falafelrulle. Jag vet inte hur länge sedan det var jag åt en falafel, sådana rullar har varit förbjudet så länge. Har sagt det innan och kommer att säga det igen, han är riktigt bra för mig. Efter konserten åkte vi hem till mig och fick en lugn och mysig kväll. När vi vaknade imorse så gjorde jag scones till frukost. Har säkert inte ätit scones på ett år, men jag tyckte att vi fick ha en lite lyxig frukost imorse. Åt två stycken sconesbitar själv och det var riktigt gott. Efter en lång mysefrukost begav vi oss ner på stan och efter någon timme så åt vi lunch där. Ännu en gång valde jag vad jag var sugen på och lät inte sjukdomen få lägga sig i, blev indiskt lamm med ris. Jag åt upp hela portionen! Vi gick sedan till ett kafe och jag åt en kaka där, en kaka sitter inte fel som ett mellanmål på en helg. Jag valde något som jag tycker är gott och struntade i att börja jämföra storlek och innehåll på kakorna. Det blev en dammsugare som var god!

Har varit fler såna småsaker som jag inte tror att det som aldrig har varit sjuka i ätstörningar inte kan förstå. Vi var på typ "bondens marknad" och då provsmakade jag både ost och lakrits. Bara för någon vecka sedan hade jag aldrig kunnat se mig att äta något sånt utöver mina normala matrutiner, men att jag kan smaka på lakrits är stort (i min sjuka värld).

Känns bara som allt är så bra nu och jag är så lycklig, är så otroligt glad över att fått träffa honom i mitt liv!

Nu ska jag ta det lugnt ett tag och sedan är det träning på schemat!
Kramar

4 kommentarer:

  1. Det måste vara skönt att ha hittat kärleken, skönt att bara svepas med. Är så glad för din skull!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Du låter så lycklig och de gör mig glad :D var också och tränade idag och efter det fikade jag milkshake och sen en 100g chokladkaka:) inte nog med det så har jag ätit (inte exakt mängd) runt 400g chokladlösgodis och det utöver alla andra mål och näringsdrycker, visst lite ångest men samtidigt vet jag ju att går jag upp i vikt blir jag ju bara fri snabbare :D

    ha en fortsatt bra dag :)
    kramis

    SvaraRadera
  3. Underbart att höra att du är så lycklig! Det är du verkligen värd!

    SvaraRadera
  4. Hittade du något på bokmässan? Jag jobbade för Bonnier under hela helgen :)

    SvaraRadera