söndag 5 december 2010

Blev en tuff dag igår

Dagarna som har gått har känts lite tuffa, varför vet jag inte... Jag har svårt att utmana mig själv och innerst inne vet jag att jag äter inte tillräkligt för att gå upp vikt. Varför är det så svårt att gå emot rösten i huvudet. Igår bjöd mina föräldrar mig på lunch, vi åt på ett ställe där de serverade buffé. Har ofta otroligt svårt att äta buffé, det är något med att det är meningen att man ska ta om... Åt kokt potatis och kycklingfile, var riktigt gott men jag tog ingen sås eller sådant. Blir rätt så arg på mig själv efteråt....

Känns rätt så tungt nu bara, får se till att äta bättre idag. Får bli en stor hög med nötter ikväll också... Blev en hög med nötter igår kväll, tänkte att jag kan kanske pusha på kaloriantalet lite... Fast äs-rösten var starkt så åt jag upp alla nötterna. Jag vill ju verkligen gå upp i vikt tills på torsdag, måste säga att det ska bli riktigt skönt att komma till lund och behandlingen efter nyår!

Nu får jag rycka upp mig och göra detta till en bra andra advent - inte lyssna på rösten utan kämpa. Ska minsann äta något onyttigt till fika idag, det är ju ändå söndag
Kramar

5 kommentarer:

  1. Hoppas det blir bättre idag! Det kan ju inte vara bra dagar hela tiden :)

    SvaraRadera
  2. Kämpa på gumman, du har kommit såpass långt att du ändå inser om du har tagit för lite, det är ett stort steg.
    Hoppas att du har gått upp tills på torsdag, och jag tror precis som du, att det blir lite lättare när du kommer in på behandligen i Lund
    Puss<3

    SvaraRadera
  3. Känns som jag hade kunnat skriva det här. Det ÄR svårt, det är därför man ofta behöver hjälp för att våga bli frisk och ta de där svåra stegen framåt.
    Jag tycker du verkar kämpa på bra ändå! Hoppas det blev nåt gott till fikat!

    SvaraRadera
  4. Hoppas att du fick dej en fin 2:a advent till slut! Jag beundrar din kämparglöd och du har därför fått en award av mig: http://fitnessochhalsa.blogspot.com/2010/12/cherry-on-top-award.html

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Du kämpar på bra! Önskar dig all lycka! :)

    SvaraRadera