torsdag 1 augusti 2013

Tänkvärd kommentar

Fick en bra kommentar av "anonym" efter förra inlägget. Tackar för tipset. Vad brinner jag för klivet? Vad tycker jag är roligt? Kruxet för min del är att jag brinner för utmaningstävlingar, träna och tävla.... Vill kämpa mot ett mål och känslan när man lyckas med det. Jag tycker om att träna, endorfinerna och lyckan efter ett bra pass. Jag vill flytta mina gränser och beta av nya utmaningar. Min samtalsperson menar att det är okej för min del, men att jag måste gå upp lite till i vikt så att jag har återhämtat mig helt... Just nu känns det tufft (som jag skrivit tidigare). Jag vill genomföra mina tävlingar/utmaningar och självklart prestera bra i dem! Samtidigt vet jag att jag måste öka mängden energi in om jag ska kunna genomföra dessa bra. 

Förutom träning vad tycker jag då är roligt? Jag gillar min trädgård, tillbringar en del tid där. Jag gillar att läsa, jag släktforskar och (lite nördiga) så gillar jag att pyssla med olika saker såsom brodera mm. Självklart gör jag detta också i mer eller mindre utsträckning men träning och tävling har jag och min sambo tillsammans. Vi anmäler oss, planerar och gör det tillsammans. Svårt att släppa det, ger många härliga stunder för oss två tillsammans. Att en helgförmiddag ge oss ut tillsammans på ett långt pass löpning eller med racercyklarna - vår tid tillsammans. 

Så sambon och jag har haft flera såna stunder i år tillsammans redan och fler kommer :). Tävlingar vi har genomfört i år är; Göteborgsvarvet, Malmö milen, sövde triathlon, Hörby marknadslopp. Nu i veckorna kommer; malmösimmet, Malmö triathlon, Malmö halvmara, bjäre runt, velo classic och Yddingeloppet. Dessa kommer att ge oss många kickar, minnen och härliga upplevelser! Nu måste jag bara sköta mig så att jag får genomföra dessa. Tänker på "målen" varje gång det går emot och det är tufft. 

Vill iallafall tacka för kommentaren, gav mig en tankeställare. Siffran är inte viktig - att min kropp mår bra och kan prestera optimalt är det. För att kunna prestera behöver kroppen massor av energi! Sedan ska jag inte glömma annat i livet som jag tycker om att göra såsom släktforskar och pyssla. 

Nu laddar jag i för lördagen (Malmö simmet) och söndagen (Malmö triathlon). Nervöst.... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar