lördag 17 augusti 2013

Tillbaka i gamla rutiner

Så nu har jobbet börjat igen, startade förra veckan med en "kort" vecka och arbetade onsdag till fredag. Denna veckan har varit en hel vecka.... Känns att man har kommit in i gamla rutiner igen, både på gott och ont. Är inte alltid så roligt när klockan ringer kvart i sex på morgonen :). Men vad har då hänt under veckan??? Rätt så mycket så det jag kortar ner det (så ni orkar att läsa)

I lördags (förra veckan) sprang jag och sambon Malmö halvmaraton, gick kanonbra! Vi siktade på en tid under två timmar och jag kom i mål precis under 1.56, så jäkla nöjd! Såklart krånglade min garmin-klocka, dog efter två kilometer så vi sprang tillsammans till 18km och sedan sprang jag i förväg. Jag kom i mål ca 45 SEK före ,så jag har fortfarande bästa tiden på halvmara av oss två. Det är det enda jag har kvar, annars har han klått mig på övriga distanser... Håller hårt i halvmaradistansen :). 

Söndagen var det dags att shoppa lite och bara koppla av. Tänkte köpa en ny pulsklocka, men kan inte riktigt unna mig det. Tycker att det är för mycket pengar... Känns inte som att jag är värd att lägga så mycket pengar på mig själv... (klockan kostar över 3000kr). Dumt, men så känns det.... 

Tillbaka till jobb sedan på måndag och under veckan har det inte hänt mycket, förutom i torsdags då jag var på samtal hos A. Var riktigt nervös före, visste ju att jag gått ner lite i vikt under sommaren och väntade mig "skäll". Istället var hon jättenöjd - jag hade ju nästan lyckats med att hålla vikten, fast jag tränat/tävlat så mycket. Att jag själv ökade med fler näringsdrycker när jag såg att jag hade gått ner. Blev riktigt förvånad! Hon vill självklart att jag går upp något mer kilo i vikt och hon tycker inte att jag ska dra ut på det (dvs fortsätta med näringsdrycker), men hon tyckte att jag var duktig som vänt det själv och tagit de "rätta" besluten. Var rätt så glad när jag gick därifrån! 

Samma kväll så kom våra våtdräkter (hel våtdräkt), var såklart tvungna att gå ner till havet och prova dem. Blev inte till att simma så långt, var halv storm med ca 2 meter höga vågor. Var iallafall skoj att simma med den och den satt bra :). 

Nu sitter jag förkyld i soffan, inte nu ekar det i huvudet! Ska ju cykla "Bjäre runt" imorgon. Häller i mig echinaforce, C-vitamin och dricka. Vill ju kunna cykla imorgon! Hoppas att jag kan! 

Vad som varit mindre roligt under veckan är att jag har flera gånger fått rejält magknip. Är oftast ett tag efter jag ätit och jag får rejält ont! Känner först som jag blir akuthungrig och sedan kommer magknipet. Vet inte vad det beror på, har inte ätit något annorlunda eller så... Grymt irriterande är det iallafall! Om ni har tips får ni gärna komma med det.... 

Oj, vilket långt inlägg... Ska kanske skriva lite oftare och kortare så att ni orkar att läsa. Jag hoppas att ni orkar att läsa detta iallafall! 
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar