söndag 25 augusti 2013

Ångest som ett brev på posten....

Vi var iväg med våra klasser på läger, åkte i torsdags och kom tillbaka igen på fredagen. Hade kanontrevligt och bra med eleverna. Jag hade bestämt mig innan att inte krångla med maten utan äta det som bjuds på! Till lunch i torsdags grillade vi korv (och bröd). Tog och åt två korvar och ett bröd, på kvällen var det sedan lasagne. Var inte jobbigt när jag åt den... På fredagen sedan var det rätt så vanlig frukost och lunch åt jag när jag kom hem vid ett- tiden. På kvällen gjorde sambon och jag kycklingtacos med pitabröd. Då kom den - ångesten. Vet ju inte precis vad jag har stoppat i mig, lasagnen förföljde mig! Känns fortfarande idag.... Ville och vill så gärna dra in, komma på den säkra sidan - men jag ska inte vika för tankarna! Bort med er! 

Idag såg jag fram emot en cykelrunda tillsammans med sambon, vi planerade att stanna på ett fik/cafe och äta lunch. De har världens godaste tomatpaj där. Men benen var tunga, hade dåligt med ork i dem och det blåste rejält idag. Kan tacka sambon för han pepprade mig och tröstade mig när jag stannade och grät. Var arg på min kropp och alla dumma tankar kom, om hur värdelös min kropp är som i te orkar, att jag inte förtjänar den goda pajen när vi kortade ner rundan med en mil osv... Var länge sedan tankarna med träning som kompensation kom. 

Så söndagsångesten är rejäl idag, trött på allt skit. Vad ska man göra för att bli av med helvetet? Orkar inte med denna dumma sjukdom! 

1 kommentar:

  1. Tyvärr är det "bara" att stå ut i ångesten och ta sig igenom den är jag rädd. Du dör inte av ångesten(även om det ibland kan kännas så)men du kan dö av sjukdomen. Stay strong and you will make it:)!

    SvaraRadera