måndag 10 juni 2013

Om att vara sämst!

Vet att det är att ta i men det blev jag igår. Jag och sambon ställde upp i en tävling, triathlon. Var på sprintdistansen - man simmar 400m, cyklar 20km och slutligen springer 5km. Jag var riktigt nervös innan, inte för jag ville slå en viss tid eller så utan för jag inte visste hur allting gick till.

Kom dit på morgonen, startade halv sex hemifrån och var där i bra tid. Hann förbereda allting innan. Lägga upp ombytena och så. Tittade mig runt och pratade lite med andra. Förberede oss för simningen som snart skulle starta. Tyckte att simningen gick bra och kom rätt så okej iväg på cyklingsmomentet. Här gick det däremot pissigt för mig. Jag vet att jag inte är en duktig cyklist, men att jag var så dålig skulle jag aldrig kunna tro! En efter en cyklade om mig - jag kom in sist efter cyklingen! Var sämst på cykelmomentet. Sprang om en del på löpningen och fick en hyfsad tid där... Var jätteledsen efteråt, tidsmässigt gick det nog som jag hade kunnat tänka mig och det var inte det viktiga. Det värsta igår var att jag stod sist i klassen. Jag hade sämst tid av alla! Jag var alltså sämst av alla tjejerna där! Pinsamt. Idag kom sambon med lite glädjande ord, resultatlistan hade uppdaterats och jag var inte sist, utan hade 3-4 efter mig.... Känns lite bättre men jag är så grymt besviken fortfarande.

Vet att jag inte ska jämföra mig med andra, jag hade inga tidsramar utan jag skulle ha skoj. Hade inte ens det eftersom jag kände mig urkass när den ena efter andra cykla om mig och  jag märkte att jag var sist... Men att se sitt namn underst på listan tog hårt, vad ska jag säga när andra frågar?

I en triathlontävling är cykelmomentet det största och är jag då sämre på det momentet så slår det stort. Sambon försökte peppa mig och vända och vrida på det, ge mig lusten tillbaka till tävlingar och så. Men igår kände jag att jag aldrig mer ska tävla. Vad ska jag tävla för, för att visa att jag är sämst?

Summan av mitt inlägg... Måste sluta att värdera mig själv i jämförelse med andra. Någon måste vara placeras sist. Tänker att om alla varit "proffs", hade jag varit missnöjd då om jag gjort en bra tid? Ska försöka att fokusera på vad jag kan träna mer på och förbättra till nästa tävling. Igår var jag ledsen och besviken, idag känns det lite bättre. Men jag ska vara ärlig och säga att jag inte är nöjd! 


1 kommentar:

  1. Ditt liv, dina förutsättningar... Något man ska påminna sig själv om!!!

    Sv: Nej, vi skriver inga matdagböcker. Varför tror du att det hade hjälpt? Bara nyfiken. :) Kram och hoppas du får en bra helg.

    SvaraRadera