lördag 8 juni 2013

Några dagar till sedan....

Var inget glatt inlägg förra helgen, känns lite bättre idag. Var nervöst i måndags, men som tur var stod vikten iallafall på samma som förra veckan. Var stressiga dagar på jobb i början av veckan, en dag nere på stranden med Beach-handboll i måndags, tisdags hade ettorna och tvåorna avslutning och i onsdags var det studenten! I pauserna däremellan ska det donas och ordnats, sättas betyg mm. Som vanligt när jag är stressad så tränar jag mer! Dumt av mig, speciellt som jag inte fyller på med mer energi... I onsdags var jag på samtal och vägning hos A, såklart hade jag gått ner i vikt sedan förra gången. Litar mer på vågen hemma eftersom det är morgonvikt och så, men tendensen är inte bra! Samtalet om stress mm, antingen får jag träna mindre eller öka antalet näringsdrycker... 

Är kanske snål eller  men jag tycker att näringsdrycker är så sjukt dyrt! Vår "matkostnad" har ökat rejält! Samtidigt vill jag inte träna mindre. Vad ska jag göra? Vi köpte iallafall hem fler näringsdrycken men det är skitsvårt att ta två om dagen, en går bra men jag har "fuskat" nu några dagar. Jag säger till mig själv att jag tar lite mer under dagen så kompenserar jag för den extra näringsdrycken jag ska. Vet att det är fel och jag blir så trött på mig själv! Varför ska det vara så svårt? Jag vill ju bli frisk!

Nog om det, imorgon ska jag och sambon tävla i en triathlontävling. Är faktiskt lite nervös, hur går det till rent praktiskt? Hur byter man smidigast osv... Sekretariatet öppnar 6.30, så vi siktar på att vara där lite efter halv sju. Vilket betyder med vår bilresa får vi köra hemifrån lite efter fem... Kommer nog att vara trött imorgon när man kommer hem från tävlingen! Idag är det till att ta det lugnt och ladda inför morgondagen, det ska simmas 400m, cykla 20km och till sist springa 5km. 

Blir till att ladda med rabarberpaj (hemmagjord) och vaniljsås ikväll! Mums!

Bild på våra rabarber :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar