tisdag 18 juni 2013

Att välja väg

Känns lite nu att jag står vid ett vägskäl, dags att välja åt vilket håll jag ska fortsätta åt. Har i princip legat stilla viktmässigt i snart en månad, gick upp 0,3 kg igår men det är ju inget! Dricker en näringsdryck om dagen, men min behandlare vill ju att jag egentligen ska dricka två. Men att öka med en till är svårt, skyller lite på att det är dyrt då jag inte kan få det på recept. Felet är väl att jag är livrädd nu för att släppa på kontrollen (igen). Har hittat ett läge där jag är stabil och det bär emot att gå upp det sista kilona. 

Måste hitta motivationen igen och hitta målen, vad  "arbetar" jag för, vad är fördelarna med att jag går upp i vikt? 

Hade ju en bra lördag med malmömilen, men samtidigt en jobbig dag matmässigt. Starten gick vid klockan 15, vi åt frukost och sedan ett större mellanmål/lunch vid elva. Vid målgång fick vi smaksatt mjölk, frukt och vatten. Skulle jag äta/dricka det? Ska jag tänka det som ett mellanmål? osv... Det största hindret för mig är fortfarande när rutinerna bryts, när tider mm ändrats. Hur gör ni vid dessa tillfällena? Jag vill ju inte oroa mig, eller överplanera i förväg (matmässigt). Jag vill kunna ta dagen lite som den kommer! 

Men tillbaka till målen, ett stort mål jag har är ju att jag och sambon ska kunna få barn. Min mens har ju fortfarande inte kommit tillbaka! Lite trött på det, tagit blodprov men det var helt okej. Fortsatte då och ringde gynekologmottagningen. De de har bara "akutöppet" under sommaren så jag ska återkomma i augusti. Och tålamod är ju inte min starka sida.... Vill ju veta och få det undersökt nu! En annan sak kring detta är att jag har enormt dåligt samvete kring detta, är ju mitt "fel" att vi inte kan skaffa barn nu! Är i en ålder och en situation nu när omgivningen ibland frågar -är ni inte sugna på smått? Vad säger man? Jo, men pga av mig så kan vi inte riktigt i dagsläget..... 

Jeppsson, långt inlägg med två inriktningar.... 

Nu - snart dags att gå ner för ett dop i havet :)



Lite annorlunda nu mot hur det var nere på stranden i februari... 

2 kommentarer:

  1. har följt sin blogg ett tag, och tycker du kämpar så bra! men alltså förstår inte hur underviktig du är? inte för att det spelar roll, men jag är också löpgalen och får inte börja springa förräns jag är vid bli 20 och det känns som en omöjlighet att komma upp till, vad har du för villkor och var ligger du nu? kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej
      Är först nu de senaste veckorna som jag har fått träna lite friare... Just nu ligger jag på ett BMI på ca 19 (när jag väger mig hos A). Hon vill att jag ska komma upp över 20 innan jag får släppa/sluta med näringsdryckerna. Just nu håller jag vikten, men kämpar fortfarande med att gå upp något kilo till, är dock svårt!
      Vi arbetar mer nu kring mitt kontrollbehov, att våga släppa på rutiner och leva "friare".
      Jag får lov att träna rätt så fritt som sagt men de dagar jag tränar måste jag se till att ta en näringsdryck extra eller något annat. Om jag börjar att gå ner i vikt kommer jag inte att få träna mer. Enkelt kan man säga att jag får träna "fritt" om jag fortsätter att öka i vikt...

      Hoppas att det gav svar på din fråga :)
      Kämpa vidare nu! Kramar

      Radera