söndag 16 juni 2013

Bättre humör efter gårdagens tävling

Igår var det Malmö milen, ångrade mig hela förmiddagen att jag anmält mig. Jag var inte alls taggad och tyckte att det var onödigt att en hel dag gick åt... 
Väl på plats så började mina nerver komma, visste att jag inte var topptränad. I början av året, innan träningsförbud och restriktioner så hade som mål att springa milen under 50 men jag visste ju att jag inte skulle göra det igår. Satte upp ett mål på 52,30 men var orolig att jag inte skulle fixa målet... 
Starten gick och jag höll ett bra tempo i början, kanske lite väl snabbt... Under 5 min/km och det straffade sig lite efter 5 km. Vi fick saftig motvind då och jag fick sänka tempot... Sprang in på under 51 minuter och det är jag grymt nöjd med! 
Har fortfarande som mål att springa milen under 50 minuter, kommer kanske inte att fixa det i år, miltävlingarna är ju slut men det kommer fler år.... 

Så skönt efteråt...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar