måndag 28 november 2011

Jobbiga dagar

Har varit en rätt så tuff period för mig nu. Jag har känt mig enorm inte alls fattat varför killen kan tycka om mig, jag är ju tjock! Vet innerst inne att jag inte är tjock men jag har känt att jag bara går upp i vikt och jag är rädd att jag kommer att börja överäta massor och bli tjock. Försöker att utmana mig själv ändå men det har varit tufft.

Killen har bott hos mig under veckan som har gått och allting har gått bra, förutom att det har varit lite jobbigt för honom att pendla :) Tror inte att det dröjer många dagar tills han sover över här igen.... Längtar massor efter honom, det känns så tomt utan honom hemma. Har blivit en del onyttigt och unnat mig saker, är mycket lättare att göra det när någon annan bredvid och äter samma sak. Vi har också varit på fester mm då det har bjudits på kakor och så, har varit gott :)

Tror att alla negativa känslor kommer ifrån att jag fått börja träna igen och jag känner att jag har dels rätt så dålig kondis och är svag i musklerna. På BodyPump passet har jag mindre vikt än många av de andra tjejerna och jag var rätt så stark innan jag var sjuk, nu orkar jag så mycket mindre än vad jag gjorde då. På spinningen blir jag helt slut och orkar inte lägga på så mycket motstånd. Kan ju tänka att jag kan ju bara bli bättre men det känns ändå tufft!

Nu har jag fått pyst ut lite frustration och det hjälper lite....
Kramar

3 kommentarer:

  1. Tänk på att du kan inte bli bättre inom träningen om du inte tränar OCH vilar OCH äter, tre delar i en, alla lika viktiga. Dessutom!!!! Det är ju roligare att träna om man ser framsteg, och de brukar komma rätt fort när man har haft ett långt uppehåll. Du har hela livet på dig att träna om du fortsätter att sköta maten och livet bra, inte sant? Att dra ner på mat eller försöka gå ner i vikt kommer bara att göra dig svagare - tänk på att många som muskelökar "bulkar", alltså det är lättare att bygga muskler med MYCKET mat. Ta det lugnt och var inte hård mot dig själv: tänk dig att det var någon av dina vänner som var i samma sits, vad skulle du säga till henne/honom?

    SvaraRadera
  2. Du kommer snart tillbaka till dit du var! Och jämför dig inte med andra! Alla har bi olika styrkor, svagheter, dåliga dagar, bra dagar, formsvackor osv. :)

    SvaraRadera
  3. Förstår att det känns tufft men det är nog så du ska tänka, du kan bara bli bättre :D

    SvaraRadera