måndag 7 november 2011

Underbart i Barcelona

Jag har haft det helt fantastiskt i Barcelona, har varit en kärlekssemester lite kanske :) Är en trevlig och mysig stad. Vi kom dit på torsdagen och checkade in på hotellet sedan gick vi ut på stan och bara promenerade en runda. Då åt jag första glassen för resan (kan säga att det blev en del glass under resan). Provade HäägenDaz "Choclate Midnight dream". Var underbart god och chokladig :). Vi har varit runt och turistat oss i Barcelona och sett massor. Det som har varit lite trist är att det regnade hela fredagen och lite på lördagen... Men det var en perfekt resa ändå och jag är jätteglad att jag och Killen åkte tillsammans.


Matmässigt har det gått bra och vi har verkligen njutit av maten, har blivit mycket pasta, paella och Tapas. Har aldrig provat att äta Tapas innan men det är otroligt gott och finuerligt med att man får prova så mycket. Har blivit godsaker i princip varje dag, i torsdag, lördags och söndags var det glass på stan och på fredagen blev det chokladpraliner på kvällen. Så det var inte så konstigt att jag hade gått upp massor i vikt imorse.... Ena sidan så känns det som att det kvittar väl, jag ska ju gå upp i vikt och då gör det väl inget att det gick lite snabbt och jag har ju faktiskt haft en bra stund och lagt äs så mycket åt sidan som det gick. Andra sidan så skrämmer det mig, nu är jag uppe i min målvikt (och lite över den) och nu är jag rädd för att jag ska fortsätta gå upp i vikt och bli jättetjock. Hade känts tryggare om jag inte gått upp så mycket. Har iallafall bestämt mig för att inte låta det gå ut över maten denna veckan, ibland kan man ju göra rätt så stora hopp viktmässigt och det har jag ju gjort innan för att nästa vecka har tappat lite. Ska bara komma över chocken lite så kommer det nog att kännas bättre. Nu ska jag krypa upp i soffan med en god kopp te och en bra bok.

Vågen gav en del ångest imorse (och fortfarande)

3 kommentarer:

  1. Vad glad jag blir av att höra att du verkligen kunde tillåta dig på resan, precis som det ska vara och att du gick upp mer i vikt tycker jag bara du ska se som positivt, du hade ju roligt eller hur?:D blir så glad av dina inlägg :)
    Tråkigt med vädret dock:/

    massa kramar

    SvaraRadera
  2. fan vad mysigt! blir riktigt avis! hur gammal är du och din kille? tänker ni flytta ttillsammans? vet han om din problematik? Fan vad grymt jobbat med maten jag är äkta imponerad.
    jag kan lova adig att när din kropp förstått att den får näring regelbundet och inte bejlöver spara på allt kommer den hamna i en vikt där den vill och ska ligga. jag tror när man oroar sig och ständigt tänker på vikten och mat som det bara blir tvärtom och ohälsan i form av ångest är ju komplett. släpp den där sista ångesten och lev .. är övertygad om att din älskling stöttar dig genom allt och ni kommer få det fantastiskt ihop bara ni två utan SJUKDOMEN!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Åh vad underbart med en kärlekssemester i Barcelona! Jag älskar den staden!

    Kul att du är nöjd med resan! =)

    SvaraRadera