tisdag 31 december 2013

Kort årsresume

Sitter och tänker tillbaka på året, ska snart göra mig redo för nyårsfirande. Vi ska köra iväg till några kompisar och förhoppningsvis ha en underbar kväll. Vad har hänt detta året? Massor skulle jag vilja säga! 

Började med att återhämta mig efter en jobbig jul. Nu kan jag titta tillbaka och se hur djupt ner i sjukdomen jag var. Fick träningsrestriktioner, tala om att det var jobbigt. Såg alla tävlingar vi var anmälda till som jag inte skulle kunna ställa upp i. Arbetade "hårt" för att gå upp i vikt så jag skulle kunna springa Göteborgsvarvet. Var tveksamt länge men fick ett ok bara kort före - glädjen var enorm! Gick bra under veckan och efter det fick jag börja att träna lite mer och även ställa upp i andra tävlingar. Sommarmånaderna var verkligen fullspäckade med träning och tävlingar. När hösten kom bestämde jag och sambon att vi är tvungna att minska ner på vår träning. Vi vill få barn snart och då måste min mens börja fungera. Har varit på läkarbesök och får ta kontakt med de igen efter helgerna. Än så länge vill den inte komma igång! Just nu är det nog det jobbigaste för mig! Har fortfarande en del kvar att gå upp, kämpar med det men i stressiga perioder är det tuffare. 

Kan se tillbaka på vad jag skrev för ett år sedan, visst jag är mer frisk nu men jag är långt ifrån så frisk som jag hade velat vara. Det är en lång uppförsbacke, en ständig kamp. Kommer jag någonsin vinna denna strid? Vill tro på det - måste tro att det går att vinna! 

Vad har jag då för mål/önskningar inför nästa år.... Funderar på det och förhoppningsvis så kommer det mig ett inlägg med det imorgon.

Nu hoppas jag att alla får en underbart avslut på detta år och en kanonstart på 2014

/kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar