onsdag 4 december 2013

jobbiga dagar!

Har varit jobbiga dagar nu, inte så mycket ur sjukdomens perspektiv. Jag har kunnat äta och ha det relativt bra. Tycker att jag har varit duktig och druckit mina ND varje dag och så. Ändå så lyckas jag inte gå upp i vikt, har stått stilla nu några veckor i rad. Måste ju innebära att jag fortfarande får i mig lite energi! Jag har minskat på träningsmängden och försökt att öka på portionerna... Kan vara att jag har känt mig stressad och uppe i varv de sista veckorna som har gjort att jag har inte varit så "stilla". Är mycket på jobbet, jag tycker att jag rusar från ena saken till den andra. Har aldrig tid till att bara sitta ner och reflektera/strukturera. Vet att det är illa för min del, känner att jag börjar springa i "hamsterhjulet" igen. Har så mycket att göra och jag får ingen riktigt överblick över det hela. Samtidigt som sambon och jag planerar inför julen, vi ska fira julen hemma hos oss i år med massor av familjemedlemmar och släktingar, så håller vår toalett/badrum på att renoveras så där är det kaos! Känns som att man bara vill få det klart (och få det bra) så att vi kan komma tillbaka till normala rutiner.
Ska på samtal idag till öppenvården. Är inte riktigt upplagt för det, känns nämligen trist att min samtalsperson, A ska sluta. Är sista gången jag går till henne. Ska tillbaka till en jag hade från början sedan E-K (tror det iallafall). Är lite att börja om på ny kula igen och bygga upp relationen på nytt. Blir säkert bra i slutändan men nu känns det jobbigt

Är kanske så att det mesta känns jobbigt nu för det är så otroligt mörkt och grått ute! Önskar att det varit mer ljus och bättre väder. Sover dåligt och oroar mig för hur jag ska hinna med allting. Får lära mig att ta en dag i taget och inte ha så höga krav!

Nu stressa vidare :)
/Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar