fredag 27 december 2013

Årets julhelg

Årets julfirande blev både positivt och negativt... Skulle ha åkt till mina föräldrar på lillejulafton men mamma var krasslig så vi flyttade fram det till igår. Vi fick en lugn kväll hemma bara jag och C. På julafton sedan hade vi delar av våra familjer och släktingar hos oss, har varit en del arbete men vi fick en härlig julafton. Jag kan inte säga att jag åt mycket godis eller kakor men jag hade ingen hemsk ångest den dagen. 

Däremot blev den 25 hemsk, sov dåligt den natten och var trött. Vi hade bestämt att springa långpass - inte en god ide när ångesten sitter och knackar på axeln. Kan kort säga att jag drog upp tempot och distansen bara för att lindra ångesten. Hann pausa en stund i soffan innan vi körde ner till C föräldrar, skulle fira med hans syskon (dög tydligen inte för den att vara hos oss på julafton...). Med den känslan så var jag inte så positivt inställd till det hela. Hade lite ont i magen, var trött osv. Åt inget av maten de bjöd på, tog bara lite sallad. De hade gjort en "hemsk" köttfärsgratäng, såg bara äcklig (och gräddig) ut. Skäms nu efteråt eftersom mitt humör drabbar mest min älskling som ville fira jul med sina systrar. Mycket tårar den kvällen när vi kom hem. 

Igår blev en bra kväll, vi var hemma hos mina föräldrar och firade tillsammans med mina föräldrar och min bror och hans familj. Julen är verkligen barnens högtid! Åt gott igår och tog några godisbitar från gottebordet och idag - ingen ångest av det. Känns som ett bra avslut av julhelgen.

Jag får helt enkelt lärdom av helgen, vet mina fallgropar. Nu ska jag mest bara hitta strategier så att jag väljer rätt väg! 

Hur har er helg varit? Nyfiken! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar