torsdag 12 december 2013

Trött!

Är så otroligt trött just nu, har lunchrast på jobbet och skulle bara vilja packa ihop, åka hem och sova. Ser framemot ikväll, att bara krypa till sängs och sova! Sov dåligt inatt, dels så var sambon uppe länge för att ordna med en julklapp till hans föräldrar (var tvungen att beställas senast igår) och sedan är jag stressad just nu. När jag är stressad så sover jag ofta dåligt.... Är lite för mycket nu på jobbet, dessa dagarna har vi skolinspektionen på besök, de ska utvärdera/kvalitesäkra programmet jag jobbar på. Detta innebär massa av intervjuer, lektionsbesök mm. Klart att jag är lite nervös!

Hemma vid så rullar det på i sakta takt, vi håller på att renovera badrummet. Ett tips till er, gör det aldrig innan jul. Vi var lovade att det skulle ha varit klart i tisdag, nu lovar de att det ska vara klart på måndag.... De har så mycket nu och alla vill ha sina badrum klara före jul - känner lite att det skiter jag i, då ska de inte ta på sig mer än vad de hinner och inte lova att hinna mer än vad de gör! Blir så otroligt trött på hantverkare och allt skitet med det. Lever i kaos hemma, kan inte riktigt förbereda för julfirandet utan det skjuts upp. Tänkte ju innan att jag skulle ta och storstäda och börja att förbereda till helgen men då är de ju inte klara.... Har gjort en del men har massor kvar att fixa med....

Veckan började inte heller bra - hade gått upp lite mer än vad jag tyckte kändes okej. Visst jag vet att jag ska vara glad, är ju närmare mina mål, kortare resväg kvar osv... Men det kan ändå skrämma mig. Har verkligen fått "tala allvar" med mig själv flera gånger för att dricka ND osv. Detta eviga dividerande i huvudet gör mig ju inte mindre trött. 

Vad jag hade behövt en powernapp nu...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar