torsdag 7 juli 2011

Tuffare än vad jag trodde det skulle vara

När jag var hemma på prövo-veckan tyckte jag att livet lekte, jag såg hur bra man kunde ha i det verkliga livet och ville dit. Det vill jag fortfarande men just nu är det svårt. Känns jättejobbigt att vara hemma och utmana mig själv. Det jag är mest rädd för är att jag ska gå upp massor i vikt av den vanliga maten jag äter, jag har redan börjat dra in på några saker och dricker exempelvis inte mjölk eller äter en knäckemacka på kvällen längre. Efterrätterna blir ofta en frukt och äter jag middag sent så blir det ingen kvällsfika. Kvällsfikan vet jag är till för att jag ska gå upp det sista i vikt och det viktigaste är att jag inte drar in på de andra måltiderna. Än så länge har jag hållit vikten hemma och det är jag glad för, kanske ska jag ha det som mål att iallafall hålla vikten tills jag kommer till dagvården, ska börja där den 18 juli så det är ju inte lång tid till. Jag vill ju inte tappa i vikt men jag vill inte heller gå upp massor. Jag vet inte om det är dumt eller inte men jag väger mig själv hemma en gång i veckan. Jag vill mest ha det som avstämning att jag inte går ner eller upp massor.

Jag har annars haft bra dagar, träningen håller jag under kontroll. Det blir ca 30 minuters promenad om dagen och så tränar jag 2-3 gånger i veckan, idag var jag och simmade i en insjö. Var riktigt varmt i vattnet och jättehärligt. Jag simmade väl i cirka 15 minuter, långsam takt och det kändes helt lagom. Är den sortens träning som jag ska ägna mig åt nu, lugn träning som är roligt och inte blir triggande för mig.

Jag ska fixa detta, jag ska bli frisk och jag ska få ha ett normalt liv! Nu ska jag minsann ta kvällsfika också fast jag tänkte hoppa över det först!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar