onsdag 20 juli 2011

2 dagar på dagvården

Jag har börjat på dagvården nu, har varit där måndag och tisdag. Idag är jag ledig och ska fixa och dona lite hemma, trist att man alltid har sånt att göra. Jag storstädade lägenheten förra veckan och nu vill jag kunna hålla det snyggt.

De två dagarna på dagvården har varit bra. Vi är ett gäng tjejer på 6 stycken och några är där som jag kände från när jag låg inne på avdelningen. Vi är där över frukost och lunch. Först så samlas vi och äter den klassiska frukosten tillsammans och sedan brukar vi hitta på en aktivitet av något slag. I måndags åkte vi till stan och gick en runda och åt lunch ute på stan. Igår så gick vi ut i solen och njöt och sedan lagade några av oss lunch.

Jag hade tur och lyckades faktiskt gå upp lite, det var inte jättemycket men ett halvt kilo så jag är kanonglad. Nu ska jag bara inte bli rädd för att gå upp lite till och börja trixa med maten igen! Nu så ska jag våga gå hela steget ut! Känns iallafall skönt att jag har fått feedback på mitt kämpande förra veckan - att jag lyckades gå upp lite i vikt. Nu ska jag också fixa denna veckan med all maten och inte träna för mycket. Just nu så tycker jag att jag sköter maten rätt så hyfsat men jag har svårt med att träna lagom.
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar