måndag 27 juni 2011

Ibland känns det svårt!

Ibland känns det tungt, hade väl inte trott att det skulle vara lekande lätt men just nu känns det inte så bra. Jag kommer inte låta det gå ut över maten, har redan planerat dagen och kommer att hålla mig till säkra alternativ. Jag kommer att laga mannagrynsgröt ikväll och äta det med sylt och mjölk samt en bulle med ost till. Det vet jag precis hur det ska vara, kan inte börja fixa med maten och dra in på portionerna då.

Var så dum att jag vägde mig imorse, kändes inte så roligt samtidigt som jag vet att jag ska gå upp något mer kilo. Måste också försöka att hålla rörelsebehovet nere, har redan idag varit ute på en promenad och styrketränat lite lätt! Nu räcker det för dagen, tror att jag ska gå ut och lägga mig på balkongen och läsa en bra bok. Jag måste hitta den kämparandan och glädjen jag hade under min prövovecka. Just nu känns det nästan skönt att vara hemma bara för att då kan jag falla in i min gamla rutiner. Jag är rädd för att jag aldrig ska sluta gå upp i vikt, utan bara öka och öka. Mitt huvud vet ju att det inte är så egentligen utan att min vikt kommer att stabilisera sig och jag vet att det sista är skitsvårt att gå upp också. Jag hade ju levt gott förra veckan, med firande på torsdagen och kaka på både lördag och söndag ändå hade jag inte gått upp i vikt så det är svårt att gå upp men jag känner mig just nu bara osäker, vet liksom inte riktigt hur det har gått eller vad som kommer att hända. Ska försöka aktivera mig och göra något mer meningsfullt imorgon, det är när jag sitter själv som det är värst - då kommer alla dumma tankar.

Tänker på alla som kämpar som jag och glädjs när det går bra för er och lider med er när ni har det tufft. Men vi ska klara av denna kampen - vi kan få ett mycket bättre liv!
Kramar

3 kommentarer:

  1. Du är duktig som kämpar på! Hur många kilon har du kvar till din "målvikt"? Känner själv att man måste vara starkare & starkare ju närmare man kommer....måste våga liksom.... Tror på dig, kämpa på!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Du kämpar på så bra :)
    Bara att fortsätta nu :)

    SvaraRadera
  3. Det där med att vikten sägs stabilisera sig..... jag är faktiskt beredd att hålla med!

    kram på dig!

    SvaraRadera