måndag 25 juli 2011

En väckarklocka

Tala om att det gick dåligt förra veckan, fattar egentligen inte varför. Varför ska det vara så svårt att gå upp i vikt eller iallafall hålla vikten. Jag tycker att jag har ätit rätt och bra under veckan som har gått, vet att jag har rört mig lite mer än vanligt men inte jättemycket. Ändå får jag världens chock när jag ställer mig på vågen imorse och har gått ner 0,8kg. Jag har en kosthållning som ska göra att jag går upp cirka 0,5kg i veckan och istället går jag ner en massa. Har riktigt svårt att få ihop det i mitt huvuvd, ibland förstår jag inte detta med plus och minus. Jag har ju gått i dagvården under veckan och måltiderna jag äter där, frukost och lunch borde ju bli rätt. Hemma har jag ätit mellanmål, middag och kvällsfika. Jag har hållt mig till saker jag har ätit innan och vet är bra och riktiga alternativ. Det jag har varit lite dålig med är att äta ett knäckebröd med ost och dricka ett glas mjölk till middagen. Men det lilla ska inte göra att jag går ner så mycket. Har inte dragit in på det idag, middagen bestod av rödbetsoppa, macka med ost och 1 glas mjölk. Allting var precis som det varit på avdelningen! Ska inte fuska på något sätt denna veckan. All ångest kan bara försvinna, jag ska inte vika ett dugg från planeringen och allting jag har lärt mig.



Jag vet att jag har rört mig mer under veckan än tidigare, har köpt ett nytt roligt spel till nintendo wii som jag har spelat en del, är ju inte jätteansträngande men jag rör ju på mig när jag spelar det. Är ett dansspel som är riktigt roligt :) Har nog inte kompenserat för den extra aktiviteten med mer mat, det är enda anledningen jag kan se till att jag har gått ner i vikt. Nu får jag verkligen inte gå ner i vikt, då lär jag få tillbaka en näringsdryck igen och jag har lovat mig själv att aldrig behöva dricka dem igen. Samt att om jag inte går upp till nästa vecka är jag rädd att de rekommenderar att jag fortsätter på dagvården eller läggs in på avdelningen igen, att de inte tror att öppen vården räcker för mig. Men jag vill till öppen vården och jag vill börja arbetsträna igen. Jag ska fixa det!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar