onsdag 30 april 2014

Gårdagens samtal

Så här kommer en resumé av gårdagens samtal med E-K. Som vanligt var det ett bra samtal, hon förstod att jag kände mig frustrerad. Jag provar nya saker och jag vågar men ändå inte fullt ut, precis som att jag ska komma lite "lättare undan". Ni som känner igen er vet vad jag menar :). Vi kom iallafall överens om att prova att inte väga mig hemma under maj-månad. Lite nervöst, imorse ville jag bara prova vågen - se vad den sa... Lyckades att hindra mig själv, lite bra iallafall. Tror att det är nyttigt för mig att våga släppa på den kontrollen. Vi var båda överens om att jag inte efter någon vecka får börja oroa mig och dra in/kompensera utan nu under hela månaden ska jag leva "fritt". Efter månaden får vi se hur det har gått, vi måste iallafall testa något nytt! Ska tillbaka på samtal om ca 2 veckor för att få lite nytt pepp/mod och chans att prata av mig.

Vad händer mer??? Imorgon firar jag och sambon 1000 dagars jubileum (1000 dagar sedan vi träffades för första gången). Vi ska ha picknik på dagen, gör en egen korg och beger oss ut i naturen. På kvällen sedan ska vi ut och äta på lyxrestaurang. Tänk vilken tur jag hade för 1000 dagar sedan som fick chansen att träffa min älskling! Kan inte med ord säga hur mycket han betyder för mig. Vill att morgondagen ska bli en av de bästa dagarna vi har tillsammans.... Så får vi se vad dagen ger :)

Hoppas att ni alla får en underbar valborg och första maj
/Kramar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar