måndag 28 april 2014

Plus och minus....

Om jag tänker tillbaka på veckan som har gått - intensiv vecka! Vad har varit bra och vad har varit mindre bra, älskar självreflektioner. Igår på kvällen var jag nervös, orolig, fundersam - då gick annat plus- och minustänkande i mitt huvud. Den dagen åt jag glass och fast dagen efter sov vi länge så då blev det inget mellanmål på förmiddagen - har det nu blivit jämnt eller har jag fått i mig för lite eller för mycket..... Ja, ni känner kanske igen er så jag behöver inte fortsätta det tankespåret. Vad som var positivt var att jag relativt lätt kunde lägga tankarna/funderingarna åt sidan. Jag menar, vad kunde jag göra åt det igår - har jag ätit för mycket är det väl bara bra eftersom jag fortfarande har lite kvar att gå upp och har jag ätit för lite är det inget jag kan göra ta igen precis innan jag ska gå och lägga mig. Bestämde mig för att låta det vara och så får det visa sig när jag väger mig. Så ett plus för att jag kunde låta de negativa tankarna, alla funderingar inte pocka på för mycket!

Vad som var minus var att det hade gått sådär - jag hade gått ner cirka ½ kg. Inte bra! Nu vet jag inte riktigt vad som gått "fel" - ett missat mellanmål ger inte en viktförlust precis som en extra glass inte gör att jag går upp i vikt! Kanske har jag rört mig lite för mycket i vardagen, varit igång mycket under veckan med både det ena och det andra. Vet inte riktigt men jag får fundera på det och vad som är ännu viktigare kämpa vidare i veckan som kommer. Imorgon har jag samtal igen med E-K, så jag får fundera över min egen "maj-utmaning". Kanske ska låta bli att väga mig under maj-månad.... Kan ju väga mig hos E-K ifall hon vill veta vikten. Vad tycker ni?

Hoppas att ni njuter i det underbara vädret!
/Kramar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar